Avatar billede troels_holm Nybegynder
07. maj 2007 - 13:55 Der er 8 kommentarer

+20" TFT skærm..hvilken?

Jeg overvejer at konvertere fra min 19" CRT skærm til en +20" TFT skærm. Jeg er bare ikke klar over hvad jeg skal være opmærksom på (mht. kontrast, cd/m2, dot pitch, ms osv.)
Skal det være en widescreen skærm el. alm.? Hva mener I?
Hvor stor skal den være? 20"? 22"? Hvornår bliver skærmen for stor?
Den skal bruges til alm. brug (surfing, studiebrug m.m.), men skal også kunne bruges til spil (både strategy og FPS-spil)
Jeg har budgetteret med max 3000
Mine bud:
Samsung Syncmaster 206BW - http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307881
Mirai DML-522W100 - http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233809
Samsung SyncMaster 225BW (Sølv) - http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=233721
Samsung SyncMaster 205BW (Sølv) - http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=204023
Avatar billede drgonzo Praktikant
07. maj 2007 - 22:51 #1
http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=377589 2ms opdatering, 3000:1 kontrast.. Burde være super til gaming mm
Avatar billede krusnof Nybegynder
07. maj 2007 - 23:52 #2
Ville anbefale http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=307883
Rigtig gode anmeldelser (og jeg mener ikke kun på edbpriser.dk). God pris, hurtig etc.
Ligner meget LG som drgonzo linker til, men synes den er pænere.
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. maj 2007 - 00:31 #3
dog kun med 1000:1 kontrast :)
Avatar billede troels_holm Nybegynder
08. maj 2007 - 07:59 #4
Det er sjovt. Havde også tænkt lidt på den der Samsung 22BW. Er vel bare storebroderen til Samsung 206BW. Den har 22" (226BW) frem for 20" 206BW, 1000:1 (226BW) frem for 800:1 (206BW). Rigtig lækkert design.
Bliver 22" skærm for stort til mit brug?
Hvad menes der med Dynamisk Kontrast Hastighed:  3000:1 ? (226BW, som ellers har 1000:1 i kontrast)
Avatar billede krusnof Nybegynder
08. maj 2007 - 08:44 #5
LG's 3000:1 kontrast er DFC (Digital Fine Contrast ratio), er det ikke også en form for dynamisk kontrast?!

Nej, den er slet ikke for stor til dit forbrug efter min mening. Den har en passede opløsning, som er god når du sidder med stuidet bl.a., for du kan have FireFox åben, samtidig med Word etc. Jeg søger faktisk større, men jeg sidder også med grafisk ind i mellem.

Synes Samsung'en har et mere lækkert design
Avatar billede drgonzo Praktikant
08. maj 2007 - 11:26 #6
DFC er dynamisk kontrast der giver giver væsentligt bedre "mørke billeder" hvor på andre tft skærme har mørkt en tendens til at flyde sammen, skulle dette være mindre tydeligt på LG skærmen.
Avatar billede troels_holm Nybegynder
08. maj 2007 - 18:52 #7
->krusnof
Ja du har sikkert mht. størrelse. Dejligt at have godt med arbejdsplads :) Men den bliver helller ik for stor når man spiller? Eller er det bare en fordel at have en større skærm? (skal i hvert fald max. være 22", men tror jeg smutter ned i en butik for at fornemme størrelsen irl)

Jeg tror det ender med en Samsung pga. designet. Så er det bare om det skal være 20" eller 22" ;o)
Avatar billede troels_holm Nybegynder
08. maj 2007 - 18:53 #8
*sikkert ret