Avatar billede alex15 Nybegynder
05. maj 2007 - 15:29 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Hvad synes i om hjemmesiden? designet mæssigt osv

Hej eksperter

Jeg sidder og skal her mandag aflevere mit eksamens opgave i IT på hhx 3 år. Og har nu fået lavet hele hjemmesiden færdig, takket være "jer" undervejs..

Men nu er det at jeg lige ville have lidt feedback på hjemmesiden, hvad synes i om den? er der evt nogle problemer med visning af den osv?

I må meget gerne komme med kommentarer og rettelser!

- Alex
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. maj 2007 - 15:29 #1
Avatar billede kennedk Nybegynder
05. maj 2007 - 17:08 #2
Tjek den i firefox, den virker ikke på samme måde som i ie..
Der er lidt med linkse i menuen der ikke helt virker i firefox.
og menuen har rykket sig.
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. maj 2007 - 17:10 #3
ja, det har jeg set :S hvordan kan det skyldes?? nogen måde man kan rette sådan noget på?

Hvad syens du ellers og hjemmesiden i helhed?
Avatar billede kennedk Nybegynder
05. maj 2007 - 17:26 #4
Den ser nu godt ud
kan godt lide at du har delt billeder op, så man får en main del og en menu og en undermenu eller hvad det nu er
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. maj 2007 - 17:40 #5
Ja okay..

men du ved ikke hvordan man kan gøre så det virker i firefox?
Avatar billede kennedk Nybegynder
05. maj 2007 - 19:54 #6
jeg har ikke kigget i koden , men jeg kunne forstille mig at det er noget css
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. maj 2007 - 20:52 #7
ja okay.. Der er en del css inde i vores programering.. eller hvad sådan noget nu hedder.. så ja, det er sku nok det...!
Avatar billede jakoba Nybegynder
05. maj 2007 - 22:44 #8
Hovedarealet bliver opdelt i 3 med synlig border imellem, det er ok på forsiden, men se fjoget ud fx på billedsiderne når den border går midt igennem en bil.

Hvorfor gentage 3 af de samme menypunkter i en 'usynlig' meny nederst i billedarealet ? Det ligner hi-tec knæfald, somom en fintet feature har værdi selvom den ikke tilføjer noget til siden.

menyen foroven ligger for langt nede og overskygger halvdelen af den øverste linie på forsiden.

Jep, jeg kikker med firefox. Mulige grunde kan være:

Fontstørrelser er ikke nødvendigvis de samme i forskellige browsere, så absolut positionering af dine layers er risikabelt. Specielt hos fx svagtsynede eller ældre der specifikt indstiller til en større font for at kunne læse teksten. prøv selv at trykke <Ctrl>+'+' et par gange og se hvordan siden skrider totalt.

Jeg tror din <p align='left'> har noget at gøre med at menuen bliver skubbet så meget nedad. Prøv at fjerne den, den gør alligevel ingenting.
Avatar billede alex15 Nybegynder
05. maj 2007 - 23:50 #9
hmm.. har du prøvet og kigge på hjemmesiden med et IE 7.0? Synes ikke jeg kan se alle de samme problemer som dig.. ellers gode feedback :)
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. maj 2007 - 00:24 #10
Det var det kennedk startede med at sige, den ser ikke ens ud i IE og FireFox. Hvis IE-OK er godt nok for dig så vent på at en IE-bruger kikker of kommenterer. Den eneste kommentar af mine jeg tror er relevant for IE brugere er om den ekstra skjulte meny forneden.

mvh JakobA
Avatar billede alex15 Nybegynder
07. maj 2007 - 08:32 #11
Hej.. sådan nu har jeg siddet oppe det mest af natten og rette hjemmesiden så den også virker i fire fox :o) nogen sidste kommentarer til den?
Avatar billede jakoba Nybegynder
07. maj 2007 - 13:40 #12
Meget mere stabil nu. Lykke til.
Avatar billede alex15 Nybegynder
24. oktober 2007 - 15:35 #13
Lav nogle svar, så i kan få jeres point tak :o)
Avatar billede jakoba Nybegynder
25. oktober 2007 - 01:41 #14
Ok.

Bemærkede lige teksten på forsiden:
  "Vil du være desperat for at komme ud og kører"
Tal dansk din hund.
  "Vil
med stort V gør det til en ny sætning der er et spørgsmål. "Ønsker du at ... ?"
                                            ud og kører"
comeon. Den må din dansklære da have hazelleret på. Det hedder 'ud at køre' der. (ikke 'og' og uden 'r')

mvh JakobA
Avatar billede alex15 Nybegynder
25. oktober 2007 - 09:52 #15
Ja okay.. kan jeg godt se.. Må jeg lige få rettet..! tak :o)