Avatar billede tommy12 Nybegynder
03. maj 2007 - 11:22 Der er 10 kommentarer

kan ikke se farver på mit tv

Hejsa..

Jeg har lige installeret Radion 9250 grafik kort og vil gerne bruge mit tv som skærm. Men jeg kan ikke få farver frem. Nogen der kan hjælpe??
Avatar billede thov Forsker
03. maj 2007 - 11:39 #1
Enten er grafikkortet ikke indstillet på PAL-B, eller også skal du ha' fat i en 'colorfix adapter' http://www.hardwarevest.dk/catalog/product_info.php?cPath=163&products_id=1437
Avatar billede tommy12 Nybegynder
03. maj 2007 - 11:46 #2
Okay... Hvordan sætter man det til PAL-B?? og hvad er en Colorfixer??
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
03. maj 2007 - 11:52 #3
Hvordan er din pc koblet til tv'et, via alm vga kabel (dsub) eller vi s-vhs?
Avatar billede tommy12 Nybegynder
03. maj 2007 - 11:54 #4
det er koblet til via s-vhs mener jeg det hedder... altså det runde sorte stik.(7 ben)
Avatar billede tommy12 Nybegynder
03. maj 2007 - 12:08 #5
Det er sat til PAL B kan jeg se...
Avatar billede thov Forsker
03. maj 2007 - 12:23 #6
I s-vhs kablet sendes billed og farveinformationerne hver for sig. Colorfix adapteren kobler dem sammen via en 680nF kondensator, fordi grafikkortet ikke sender de to signaler, sådan som TV'et forventer dem.

Det 7-benede stik i computeren er også med composite-udgang, men så skal du have et specielt kabel med RCA-phono stik til den gule bøsning på TV'et (hvis der altså er et).
Avatar billede olemadsen82 Nybegynder
03. maj 2007 - 12:23 #7
De fleste fjernsyn har en av kanal baseret på visning af s-vhs signal. Så kommer der farver på. Prøv og skifte lidt mellem hvad av kanal du bruger.
Avatar billede thov Forsker
03. maj 2007 - 12:25 #8
Den blev sgu' lige 1000 gange for stor, den kondensator - skulle være 680pF.
(680nF kan heller ikke være inde i stikket).
Avatar billede tommy12 Nybegynder
03. maj 2007 - 12:29 #9
Okay... så nu har jeg fået farver på.. Den skulle stå på svhs kanal på tvet og være sat i ext1  scartindgangen.. damn brugt så lang tid på det ... men jeg kan ikke se ikonerne på skrivebordet på tvet.. kun baggrunden...
Avatar billede tommy12 Nybegynder
03. maj 2007 - 13:09 #10
så er der kommet ikoner frem på tvet efter genstart.. men nu er de ikke på pcen.. jeg er lost??? Det eneste der er på computerskærmen er baggrunden og start linien... alt andet er nu på tvet... og på tvet kan jeg ikke se startlinien. Nogen der den fjerneste ide om hvordan man får det til at funke¨¨å lt er på tvet???