Avatar billede the-dif Nybegynder
01. maj 2007 - 12:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Finde brugeren der har slettet en fil

Efter jeg har kigget lidt på System.IO.FileSystemWatcher har jeg fundet ud af at den næsten har hvad jeg skal bruge... Den kan uden problemer overvåge et drev og fortælle mig når en fil er blevet slettet, jeg mangler bare at finde ud af hvem der har slettet den... Nogen der kan hjælpe mig med det problem..?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. maj 2007 - 08:38 #1
Muligvis kan du bruge:
System.Environment.UserName.ToString()
Taget herfra:
www.vbdotnetheaven.com/UploadFile/satisharveti/Togetnotificationoffilesystemchangesinamail12262006021129AM/Togetnotificationoffilesystemchangesinamail.aspx+FileSystemWatcher+username+deleted+file&hl=da&ct=clnk&cd=16&gl=dk" target="_blank">http://66.102.9.104/search?q=cache:gIPPLiO7ikcJ:www.vbdotnetheaven.com/UploadFile/satisharveti/Togetnotificationoffilesystemchangesinamail12262006021129AM/Togetnotificationoffilesystemchangesinamail.aspx+FileSystemWatcher+username+deleted+file&hl=da&ct=clnk&cd=16&gl=dk
Men så er det muligt at den skal kører som en windowsservice.
Der var andre som havde prøvet med
System.Environment.UserName.ToString()
Hvor det ikke virkede.
Avatar billede the-dif Nybegynder
03. maj 2007 - 08:49 #2
Nu er det sådan at jeg vil ha det her til at overvåge en delt mappe, så det er ikke brugeren af den maskine overvågningen kører på jeg skal hente ud... Og det er da det jeg får ud med System.Environment.UserName så vidt jeg ved...

Men jeg har enablet auditing på mappen i stedet, og vil så ændre min løsning til at analysere de events der bliver gemt i event loggen...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. maj 2007 - 08:52 #3
ok :)
Avatar billede the-dif Nybegynder
03. maj 2007 - 08:57 #4
Men ellers mange tak for dit bud...
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. maj 2007 - 10:11 #5
np