Avatar billede enigma_morten Nybegynder
30. april 2007 - 18:14 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Internetforbindelse hopper af

Hej eksperten.

Mit internet hopper med mellemrum af. Det kan sagtens være på et par timer og så hoppe af. Der er to computere tilsluttet netværket gennem en router. På routeren vises der grønt lys ved forbindelsen og brugerne der er påkoblet, men når det hopper af, skifter lyset over til orange på brugerne. Ved at tage strømmen til routeren og sætte det til igen, kommer nettet på igen. Nærmest som om, at routeren restarter.
Jeg har bredbånd 2048/512 hos en udbyder der hedder DLG.

Hvad er der galt med mit internet?
Avatar billede leif Seniormester
30. april 2007 - 22:07 #1
Hvad siger DLG ?
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
01. maj 2007 - 19:19 #2
Dem har vi faktisk ikke taget kontakt til endnu. Vi lavede en større ombygning i huset, og satte derefter det hele sammen igen. Det er efter ombygningen, at det hele er begyndt at slå fra. Jeg har sat det til adskillige gange og eftertjekket at det er korrekt sammensat.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
02. maj 2007 - 09:06 #3
Hvilken router har du? Hvad betyder grønt hhv. orange lys i den diode du taler om?
Er der hele tiden konstant lys i den diode der indikerer ADSL-forbindelsen?

Har du evt. en switch efter routeren?
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
14. oktober 2007 - 15:28 #4
Det er en Router Linksys WRT54G jeg kører med, hvilken skulle være markedets bedste. Den har nem opsætning, så der skulle der ikke være noget. Orange lys betyder at der ikke er forbindelse, eller at forbindelsen er blevet afbrudt på et sted. Grønt lys betyder at der er forbindelse.

Der er konstant lys i den diode der indikerer ADSL-forbindelsen ja.
Jeg forstår ikke hvad der er galt. Jeg kører med en Zonealarm firewall, men har også prøvet at køre med norton internetsecurity, og problemet var det samme.
Avatar billede enigma_morten Nybegynder
21. juni 2008 - 16:35 #5
lukket