Avatar billede boreez Nybegynder
30. april 2007 - 10:08 Der er 3 kommentarer

InDesign: Sort tekst konverteres til mærkelige CMYK-værdier?

Hej,

Jeg skal sende en masse InDesign-filer i trykken inden længe. Jeg har fået den melding fra trykkeriet, at min tekst er 4-farvet, og at de gerne vil have den i 1 farve.

Ganske rigtigt, når jeg checker farvesammensætningen på min tekst, så er den angivet med farve i både C, M, Y og K.

Men når jeg derefter ændrer til 0% i C, M, Y, og 100% i K, så virker det som om den ikke 'gemmer' ændringerne. Når jeg senere går tilbage til farveselektionen, så har den indsat nye talværdier i både C, M, Y og K.

Hjælp?
Avatar billede passiflora Juniormester
30. april 2007 - 10:15 #1
Du kunne prøve at oprette en ny sort, ud fra det ønskede, og så smide den anden væk, hvor du så vil blive spurgt, hvilken farve der skal erstatte, og her vælger du den nye sorte ...
Avatar billede boreez Nybegynder
30. april 2007 - 10:43 #2
Jeg har prøvet at lave en ny Swatch med 100% i K og 0% i CMY. Samme resultat. Når jeg markerer teksten og vælger den nye swatch, og derefter går ind i min Colour Picker, så har værdierne ændret sig til 65% C, 50% M, 50% Y og 95% K.
Avatar billede levil Nybegynder
30. april 2007 - 19:12 #3
Tjek er der ikke er sat flueben ved "Text as black" under "Output".