Avatar billede ramad Praktikant
28. april 2007 - 10:06 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

MS SQL Server installation på Vista

Hejsa. Jeg har her i går siddet og syslet med at få SQL Server 2005 Enterprise Edition installeret på min hjemmecomputer (Vista Home Premium). Installationen går så for vidt fint, men efterfølgende har jeg ikke andet end følgende i min SQL Server 2005 mappe:
- upgrade Advisoer
- configuration tools

Dvs. jeg mangler mit management studio mm.
Er der nogen der stødt på samme problem og endnu bedre løsningen?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. april 2007 - 10:13 #1
Er selve serveren installeret overhovedet?
Er ret sikker på at Enterprise udgaven kræver en server version.
Avatar billede ramad Praktikant
28. april 2007 - 10:21 #2
Hmm ja det er vel egentlig rigtigt, men jeg prøvede faktisk ført med Developer Edition, som jo har samme features som Enterprise, men ikke har de samme OS krav. Den burde kunne installeres på sammen vilkår som en standard. Og ved denne installation havde jeg også kun de tidligere nævnte mapper/programmer.
Avatar billede mainz Nybegynder
28. april 2007 - 11:30 #3
Har du søgt, om filerne har lagt sig et andet sted?

Tag et kig på de services der kører, og se om SQL er en af dem.
Avatar billede ramad Praktikant
28. april 2007 - 11:39 #4
Hejsa - jeg fik det løst. Jeg fjernede alle komponenter med SQL Server (også dem VS havde lagt ind) og derefter installerede jeg MS SQL Server 2005 Developer Edition. Selv om jeg prøvede det samme sidst uden held, så har jeg nu fået alle features med. Min bedste forklaring er at de SQL Server instanser som VS har haft liggende har blokeret for min første installation.

hmortensen får pointene hvis han smider et svar, da det fik mig til at skifte Enterprise med Developer.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
28. april 2007 - 16:53 #5
Svar :)