Avatar billede hemberg Forsker
27. april 2007 - 02:38 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Få IIS Online

Hej Allesammen,

Jeg har en ISS-Webserver som jeg gerne vil have online. Men jeg kan ikke få forbindelse med den via nettet. Den fungerer fint når den kaldes op lokalt. Har sat porte m.m. op (Er dog ikke så stiv i det med router. Så måske er det forkert). Men ak stadig ingen kontakt. Kan nogle hjælpe.

Opsætning:

Win XP Pro SP2 med IIS (FTP & WWW)
Router/Switch/Accespoint ZyXel G-4100
Soft Firewall: Norman Internet Security (Problemet løses ikke hvis firewallen deaktiveres)

Skal IIS sættes specielt op når der skal skabes kontakt udefra.
Avatar billede hemberg Forsker
27. april 2007 - 15:26 #1
Lige en lille ekstraudsendelde:

Det korrekte navn for Routeren er ZyXel Zyair G-4100

Håber at nogen kan hjælpe...
Avatar billede kenp Novice
29. april 2007 - 18:57 #2
du har forwardet den port som IIS køre på i din router til din interne ip-adresse?
Avatar billede hemberg Forsker
29. april 2007 - 22:23 #3
Ja... det har jeg. Men det er lidt mystisk. For portforwarden er ikke på samme måde som på de fleste andre routere. Denne her omdiregere trafikken til en virtuel port (60004 i det her tilfælde). Og det ved jeg ikke lige helt hvordan jeg skal forholde mig til. Er virkelig løbet tør for ideer.... Hvad kan jeg ellers gøre eller prøve...
Avatar billede kenp Novice
29. april 2007 - 22:40 #4
ja jeg kan se den er lidt sjov... men får at få adgang skal du faktisk have :60004 efter dit domænenavn/eller ip-adresse for at få adgang til din IIS

(se side 134 til 136 i manualen http://www.zyxel.com/DownloadLibary_ShortName/G-4100/user_guide/G-4100_1.pdf)
Avatar billede hemberg Forsker
24. december 2007 - 02:46 #5
Har skiftet udstyr. Fik aldrig skidtet til at virke.