Avatar billede fancy Mester
25. april 2007 - 21:07 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

tælle sammen

Hvordan i PHP  tæller man navne sammen fra en mysql database
Avatar billede showsource Seniormester
26. april 2007 - 12:47 #1
SELECT COUNT(feltnavn) as antal FROM tabel

???
Avatar billede fancy Mester
26. april 2007 - 21:24 #2
Jo men jeg har en database hvor folk kan tilmelde sig til cykeltræning
og jeg vil så se på en fx. en måned hvor mange gange per og poul eller hvad de nu hedder har haft sig tilmeldt
jeg har rodet lidt med select distinct navn from db men det virker ikke
Avatar billede bauerdata Nybegynder
27. april 2007 - 01:38 #3
Du må have dato pr. registrering. Her trææker du år og måned ud
og grupperer på den.

select DATE_FORMAT(dato, '%Y%m') as month , count(*) as antal
from tabel
group by DATE_FORMAT(dato, '%m')
order by

Ved ikke om det virker min MySql ligger i ruiner :-)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
27. april 2007 - 01:40 #4
c/group by DATE_FORMAT(dato, '%m')/group by DATE_FORMAT(dato, 'Y%m')/
Sorry

og
order by DATE_FORMAT(dato, 'Y%m')
Avatar billede showsource Seniormester
27. april 2007 - 08:47 #5
SELECT COUNT(id) as antal, brugernavn FROM tabel WHERE DATE_FORMAT(dato, '%m-%Y') = '". $_POST["maaned"] ."-". $_POST["year"] ."' GROUP BY brugernavn ORDER BY antal

måske... :O)
Avatar billede bauerdata Nybegynder
27. april 2007 - 17:23 #6
select name, DATE_FORMAT(dato, '%Y%m') as month , count(*) as antal
from tabel
group by name. DATE_FORMAT(dato, '%m')
order by name, month

:-)
Avatar billede fancy Mester
27. april 2007 - 17:59 #7
Hmmm det ser nu ellers lovende ud men den spiller ikke helt

Kunne ikke udføre: select navn, DATE_FORMAT(dato, '%Y %m') as month , count(*) as antal from tirsdag group by navn. DATE_FORMAT(dato, '%m') order by navn, month
Fejlen er: You have an error in your SQL syntax. Check the manual that corresponds to your MySQL server version for the right syntax to use near 'DATE_FORMAT(dato, '%m') order by navn, month' at line 3
Avatar billede bauerdata Nybegynder
27. april 2007 - 19:33 #8
Try this

select name, DATE_FORMAT(dato, '%Y%m') as month , count(*) as antal
from tabel
group by name. month
order by name, month

Min Mysql kører ikke så det er på rutinen det her :-(
Avatar billede bauerdata Nybegynder
27. april 2007 - 19:35 #9
der er sneget sig et punktum in i linie 3. Det skal være et komma

select name, DATE_FORMAT(dato, '%Y%m') as month , count(*) as antal
from tabel
group by name, month
order by name, month
Avatar billede fancy Mester
30. april 2007 - 19:03 #10
$sql = "select navn, DATE_FORMAT(tid, '%Y %M') as month , count(*) as antal
from torsdag
group by navn, DATE_FORMAT(tid, '%m')
order by antal ASC, month

Det er fantastk stor virkning sådan et punktum har
dette virker godt nok
men så lige et problem og det er hvordan spørg jeg efter sammen data bare i 3 databaser
Avatar billede fancy Mester
01. maj 2007 - 21:56 #11
Har rodet lidt med denne stump men der er ged i det et eller andet sted

$sql="create view subview
as
select * from tirsdag
union  all
select * from torsdag
union  all
select * from sondag
go
select navn, DATE_FORMAT(tid, '%Y %M') as month , count(*) as antal from subview
where ok=1
group by ok
union all
select navn count(*)
from subview
where ok=0 and not exists (select 1 from subview v where s.id=v.id and ok=1)
group by navn, DATE_FORMAT(tid, '%M')
order by month , antal;"