Avatar billede johncleese Nybegynder
25. april 2007 - 14:17 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

database backup

Jeg skal have en database backup sat op på en sql server.
Er det nok at den tager en fuld database backup en gang om ugen og så en database transactionlog en gang om dagen ?
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. april 2007 - 19:09 #1
Det kommer jo an på om det er acceptabelt at du potentielt kan miste en dags data?
Avatar billede stoffer Nybegynder
25. april 2007 - 19:12 #2
Hov sorry så ikke du skrev "uge" :). Jeg ville nok back uppe databasen en gang om dagen (en fuld backup) med en simple backup... det er nok for de fleste.

Den løsning du skriver virker fint i Full Recovery mode.
Avatar billede johncleese Nybegynder
25. april 2007 - 22:02 #3
vil det sige ja det ka man godt gøre engang om ugen fuld.,,og en daglig af transaktions loggen?
Avatar billede arne_v Ekspert
26. april 2007 - 00:43 #4
ja

eneste ulempe er at du skal have op til 6 transaktions logs ind for at restore, hvilket
kan tage lidt tid
Avatar billede stoffer Nybegynder
26. april 2007 - 01:21 #5
For mig kommer det an på DB størrelse. Hvis ikke størrelsen er stor (som den oftes ikke er for f.eks. et CMS, e-com eller lign) så bruger jeg daglig fuld backup. Det er nemt at administrere...
Avatar billede johncleese Nybegynder
26. april 2007 - 16:55 #6
okey tak for svarene! men hmm hvem skal have point? :)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. juni 2007 - 05:28 #7
det bestemmer du jo
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:23 #8
??
Avatar billede johncleese Nybegynder
25. august 2007 - 14:55 #9
hov havde helt glemt denne tråden..
arne du får den.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. august 2007 - 16:37 #10
ok