Avatar billede fennec Nybegynder
25. april 2007 - 13:55 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sæt default site konfiguration

Jeg er evig træt af, at hver gang jeg skal oprette et nyt site i IIS'en, at jeg så skal afkrydse "Run scripts" og derefter ind og sætte "Enable parent paths".

Kan man ikke sætte det er sted, så det automatisk er gjort, når man opretter et nyt site? Måske metabase filen?
Avatar billede a1a1 Novice
25. april 2007 - 15:09 #1
jeg mener at du bare kan gøre det ved at højre klikke på websites og vælge properties og så "sætte" det du vil have til. Du bliver så spurgt om evt. under sites skal have de properties, og nye vil også følge det ;o)
Avatar billede fennec Nybegynder
25. april 2007 - 15:34 #2
Virker til "Enable parent paths" men ikke til "Run scripts".

Har rette Execute permissions til "script only" og den kom også med den confirm box, men når jeg opretter et nyt site, tager den ikke den del med :(

Jeg skal have den del med også, ellers vil jeg nemlig lave mig en bat fil eller lign til at oprette sites med (Var ved at undersøge hvordan det gøres). Men det er lidt overkill til den mængde sites jeg skal oprette. Det er kun fordi jeg har set mig sur på de checkboxe at jeg vil have dem prevalgt. Det er nemlig konge træls at skulle tabbe ned til dem og afkrydse, når man nu bare kan trykke enter, hvis de er afkrydset.
Avatar billede a1a1 Novice
25. april 2007 - 17:15 #3
det var da mystisk, nu er det da lidt lettere

der er (var i hvertfald på win2k server) nogle eksempel admin scripts (.vbs) (/scripts) mener også at der er til oprettelse af sites.

;o)
Avatar billede fennec Nybegynder
07. juni 2007 - 13:35 #4
Havde helt glemt dette ?. Men her har du dine point :o)
Avatar billede a1a1 Novice
07. juni 2007 - 14:46 #5
;o) tak, fik du løst det?
Avatar billede fennec Nybegynder
07. juni 2007 - 15:05 #6
På en måde. En af vores teknikere kendte til at program til IIS'en. Så da han satte det op, skulle vi bare indtaste et par småoplysninger, også klarede det resten.