Avatar billede ridslau Nybegynder
23. april 2007 - 17:34 Der er 2 kommentarer

Flere web servere til samme side.

Hej

Jeg har en apache web server kørende på en fedora linux, men min internet forbindelse slåer ikke altid til så jeg kunne godt tænke mig at sætte en web server mere op et andet sted.
Jeg har tænkt lidt på url forward, men ved ikke helt om det er den rigtige løsning og i så fald hvordan sættes det bedst op.

Kort sagt.
Jeg har en master webserver som skal kunne sende nogle af de besøgende hen på en anden webserver.
Avatar billede janpo Nybegynder
23. april 2007 - 18:37 #1
Måske var Linuxvirtualserver værd at kigge på
http://www.linuxvirtualserver.org/
Avatar billede langbein Nybegynder
23. april 2007 - 21:09 #2
Det er i prinsipp to måter å gjøre dette på på en enkel måte:
1. Ved at de to serverne kjører forskjellig port. Man forwarder til den ene på innsiden. Gjøres via iptables.
2. Såkalt round robin forwarding, dvs at man har flere identiske servere som deler lasten. Via iptables.
Mer komplisert:
1. Front cache.