Avatar billede Slettet bruger
21. april 2007 - 16:16 Der er 6 kommentarer

Webshop - Flash spm ang sikkerhed ect.

Hej eksperter.
Jeg kunne godt tænke mig at starte en webshop - jeg er ikke 100% på hvilken produkter eller type webshop jeg ønsker.

I hvilke tilfælde ville man lave en menu der var vertikal, og i hvilke tilfælde en der er horizontal? (Hvordan skal jeg gøre op med mig selv hvad slags menu jeg skal bruge? - Synes bare alle har enten drop down menuer, eller en menu i venstre del af siden)
Andre muligheder som jeg ikke lige er kommet på?

Min plan er at lave shoppen i Flash + PHP. Nogen der kan komme på nogen gode fordele/ulemper ved Flash i mit tilfælde?
En af ulemperne jeg er kommet på er at man ikke så kan kopier linket direkte og sende det videre til en ven ect. En 'easy' måde man kunne redde den på, og gøre det alligevel?

Nogen forslag til design - ved godt det er svært at komme med forslag da vi ikke ved præcist ang. type produkt.

Sikkerheden?
  I  tilfælde af shop "skal" der være mulighed for betale med betalingskort, men hvad så når man har betalt, og man skal sendes tilbage, hvordan med flash og sådan?

Evt. andre ting jeg lige skal tænke over?
PS. f.eks. hvordan kommer jeg til at kunne sælge f.eks. tøj? (Hvem skal jeg kontakte og sådan?)

/Coldgate
Avatar billede Slettet bruger
21. april 2007 - 17:06 #1
For stort et spørgsmål?
Avatar billede hammerhead Nybegynder
23. april 2007 - 08:30 #2
Så længe du har en kombination af flash og php/html på siden, ser jeg ikke et problem. Laves siden udelukkende i Flash, så er der nogle ting omkring indeksering i søgemaskiner som du skal arbejde med.

Angående webshop, og kontakter til leverandører kan jeg stærkt anbefale iværksættersiden : http://www.amino.dk
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 20:39 #3
Ja har kigget på siden, men ved ikke rigtig hvor jeg skal kigge.
Hvordan finder man ud af hvilke produkt man skal vælge?
Avatar billede hammerhead Nybegynder
24. april 2007 - 20:46 #4
ja, det kan være svært at vælge, og jeg har ikke selv erfaring med det. Derfor henviste jeg til amino, hvor du kan prøve at søge på webshop. Dette indlæg kan måske hjælpe: http://www.amino.dk/view.asp?topicID=5502

Enkelte webhoteller tilbyder også en løsning hvor en webshop er inkluderet, og med mulighed for at tilføje diverse moduler såsom dankort betaling.
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2007 - 12:13 #5
Men hvad ville du fortrække?
Flash eller en normal side?
Avatar billede Slettet bruger
27. april 2007 - 12:14 #6
Har det nogen betydning om du ville købe, eller stole på sikkerheden?
Eller gøre det mindre seriøst?