Avatar billede hestetoften Nybegynder
20. april 2007 - 23:05 Der er 7 kommentarer og
2 løsninger

IIS7.0 på vista premium

Jeg har prøvet flere forsøg på at få IIS7.0 til at virke på vista premium.

Jeg skal bare have den til at køre alm. ASP via localhost.

Alt er snart blevet prøvet (oprettet programgruppe og websted).

men hvis jeg afprøver default.asp eller default.htm på http://localhost får jeg denne fejl:
HTTP Error 503. The service is unavailable.

Er der nogle der kan hjælpe mig, eller kender til nogle sider der beskriver IIS7.0 opsætning for dummies ?
Avatar billede venturer Nybegynder
20. april 2007 - 23:28 #1
Du kan prøve at tilføje "IIS6 Management Compatibility".
Dét gør du samme sted som hvor du aktivere IIS7.
http://www.scottgu.com/blogposts/iis7vs2005/step2.jpg

Jeg ved det ikke med sikkerhed, men jeg tror det er en mulig løsning.
Avatar billede hestetoften Nybegynder
21. april 2007 - 09:45 #2
Jeg giver snart op

Er det muligt at høvle IIS7 ud og installere webserveren fra win 2k under vista ?
Avatar billede venturer Nybegynder
21. april 2007 - 10:16 #3
Ovenstående forslag virkede altså ikke?
Avatar billede hestetoften Nybegynder
21. april 2007 - 10:24 #4
nej desværre ikke
Avatar billede venturer Nybegynder
21. april 2007 - 16:43 #5
Lidt i samme retning, men prøv at kaste et blik på denne guide i stedet:
http://msdn2.microsoft.com/en-US/library/aa964620(vs.80).aspx
Avatar billede hestetoften Nybegynder
23. april 2007 - 14:36 #6
jeg inst. IIS ved at vælge IIS under Programmer og funktioner.

Jeg sætter jeg også flueben ved ASP.

Derefter OK og inst. begynder.

Efter inst. åbner jeg http://localhost og får fejlen:
Internet Explorer kan ikke vise websiden.

Skal jeg konfigurere noget eller oprette programgrupper , websteder ?
Skal jeg give noget tilladelse ?

Eller har jeg glemt noget ?
Avatar billede venturer Nybegynder
24. april 2007 - 12:33 #7
Det lyder umiddelbart rigtigt. Jeg har desværre ikke lige mulighed for at afprøve det her selv.
Har du mulighed for at prøve at tilgå siden fra en anden maskine (helst en XP uden IE7)?
Avatar billede hestetoften Nybegynder
25. april 2007 - 14:26 #8
Fandt ud af det.

Efter at have genInstalleret windows og derefter installeret IIS virkede det

Det var åbentbart windows der ikke var installeret ordentligt.

Tak for de gode bud.
Avatar billede venturer Nybegynder
25. april 2007 - 21:10 #9
Der kan være gået mange ting galt. Men bare det virker nu :)

Hvis du kan bruge mit input, skal du blot klikke "accepter svar", så får jeg halvdelen af points (da du også selv har smidt et svar).