Avatar billede kanusti Novice
18. april 2007 - 16:04 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Mister forbindelsen hele tiden

Hej

Jeg vil høre om der er andre som har Fullrate ?

Jeg har nu haft dem i ½ års tid og jeg har en del problemer med stabiliteten på min linie.

Jeg spiller jævnt meget World Of Warcraft og bruger en Belkin Wireless accespoint sammen med den Zyxel Router der fulgte med fra Fullrate.

Når jeg spiller oplever jeg ofte (dog mest i perioder sammenklumpet med ofte udfald) at jeg miste forbindelsen på mit net. Det er alt mellem 1 sekund til 1-2 min.

Jeg kan hverken kommer på explore eller spille m.v. det er simpelthen selve DNS signalet som bare er væk...efter lidt tid genskaber det sig selv...

Hvad kan være skyld i dette og hvilke muligheder er der og hvordan skal man fejlmelde det over for Fullrate så man ikke bare for den sædvanlige studiemedhjælper i røret der starter med at sige " har du tændt og slukket din router ?" ... " har du set efter om alle dine stik sidder rigtigt i ? "... " er der lys i lamperne ?" ... SLAM....

Det er jo et lidt svært spørgsmål at give point efter men lad os se på hvad der kommer ind af svar.
Avatar billede leif Seniormester
18. april 2007 - 16:14 #1
Nu skriver du: "det er simpelthen selve DNS signalet som bare er væk", hvordan kan du konstatere det ? Kan du da sagtens tilgå alt muligt bare på deres IPadresser ?
Avatar billede leif Seniormester
18. april 2007 - 16:16 #2
Den sædvanlige studentermedhjælper skal sikkert ifølge deres Tjecklister bede om at du svarer på det før de kan oprette en sag på problemet !
Avatar billede kanusti Novice
18. april 2007 - 21:48 #3
leif jeg blev ikke lige klogere på mit problem :) men tak for input...jeg kan konstare at DNS er væk da lampen i routeren slukker...indtil den kommer tilbage
Avatar billede neocron Nybegynder
18. april 2007 - 23:29 #4
Når forbindelsen forsvinder med jævne mellemrum er der visse ting man kan gøre.

For det første, så skal der lige være sikkerhed på om det specifikt er DSL-lampen i routeren der går ud. Hvis den gør det kan du prøve andre ting, lidt afhængig af hvor ofte problemet står på.

Hvis problemet opstår ofte kan du med fordel prøve at fjerne netkablet fra routeren, slukke og tænde og afvente og se om lampen går ud igen (ergo - du gider ikke sidde i 2 timer for at vente på en lampe - så gør det hvis det sker OFTE ;o))

Fjern eventuelt telefoner, fax o.l mens du tester. Man kan lige så godt udelukke så mange detaljer som overhovedet muligt.

Du kan kontrollere hvor mange åbne porte der er på routeren ved at gøre følgende: (jo flere porte åbne - jo mere belastet er routeren):

1. Start -> Kør -> "cmd" (kommandoprompt)
2. "telnet 10.0.0.1 23023"
3. Password = dit password efterfulgt af [enter]
4. Tryk 24 [enter], derefter 8 [enter] (System Maintenance -> Command Interpreter Mode)
5. Indtast: ip nat iface wanif1.
Bemærk: Det kan også være wanif0. Hvis du har fullrate telefoni tilknyttet er det wanif1.

Du kan i routeren også deaktivere en funktion, som hedder "Autohunt". Den gør, at routeren automatisk vil forsøge at finde den passende VCI værdi. Denne funktion er ikke altid specielt god, og den KAN give sådanne problemer.
BEMÆRK: For detaljer vedr. VCI skal du lige høre Fullrate's support.

Du deaktiverer Autohunt ved, som ovenover at logge ind på routeren og bagefter trykke 24 [enter] og 8 [enter]. I prompten skal du skrive:

wan at vc active no [enter]
wan at vc save [enter]

Bagefter skal du skrive "exit" [enter]. Dette smider dig tilbage til hovedmenuen. Her skal du trykke 4 [enter]. Så kommer du til en ny menu. Hvis du går 5 linier ned skal du gerne finde "VCI". Den vil kunne stå til nogle forskellige ting. For at finde DIN specifikke som du skal bruge, skal du have fat i Fullrate, men jeg vil tro at den enten skal stå til 35 eller 101. (101 = TDC). Cybercity bruger 35, og da Fullrate er et offspring af Cybercity vil jeg tro at 35 ikke er skudt helt galt forbi.

Det er under alle omstændigheder nemmere at fejlsøge sammen med Fullrate. Og de skal naturligvis hjælpe hvis du har vanskeligheder med at få det til at virke korrekt. Det er IKKE i orden kun at bede dig om at tænde/slukke, tjekke kabler og om lamperne lyser.
Avatar billede neocron Nybegynder
18. april 2007 - 23:30 #5
Jeg tager et vist forbehold for om alt passer 110% overens med Fullrate's specifikationer, men da de bruger ZyXEL ligesom Cybercity er der meget tilfælles :)
Avatar billede kanusti Novice
19. april 2007 - 09:59 #6
Hej Neocron

Det lyder da som et godt bud

Jeg vil smutte hjem og teste det.

Der er jo ingen garanti for at det virker, men jeg syntes du skal have point for den tid du har lagt ind i kommentaren, så smid det lige som svar.
Avatar billede leif Seniormester
19. april 2007 - 15:21 #7
kanusti -> Hvis lampen slukker er det IKKE et DNS problem , det var ligesom det jeg ville have afklaring på, da fejlsøgning er forskelligt hvis det kun var DNS men forbindelsen stadig fungerer ? Du er klar over at DNS er den del som sørger for at du kan skrive www.google.dk og komme til Google's søgemaskine og DNS er faktisk ikke nødvendig for at en internet forbindelse virker
Avatar billede neocron Nybegynder
19. april 2007 - 17:47 #8
svar - håber det kan lykkes :)
Avatar billede sdbgviking Nybegynder
18. november 2011 - 01:24 #9
En typisk fejl ved flere internetudbydere der bruger de gamle telefonkabler er at de gerne tilbyder en høj hastighed på ADSL men ofte "glemmer" at deres teoretiske hastighed ikke holder, typisk tilbyder fullrate gerne 10Mbit men bor man et sted med dårlige telefonkabler i jorden, så vil man sandsynligvis kun kúnne få leveret 2-4Mbit stabilt. Ryger du så af nettet igen og igen så tyder det mere på en fejl på kablerne end på en fejl i router / Accespoint. Umiddelbart er det kun at tage kontakt til fullrate og få dem til at måle din forbindelse igennem