Avatar billede shammyram Nybegynder
18. april 2007 - 14:16 Der er 15 kommentarer

Port 80?

Hejsa Eksperter (:,

Nu sidder jeg og laver noget server herhjemme og skal til at ind på følgende side: 127.0.0.1, men jeg finder ud af at port 80 skal være deaktiveret for at dette skulle kunne lade sig gøre,

Hvordan deaktivere jeg port 80 (:?

Mvh Shammy
Avatar billede jps6kb Novice
18. april 2007 - 14:32 #1
Hvorfor skal port 80 være deaktiveret? Hvad er det for noget server?
Undrer mig, for hvis du går ind på 127.0.0.1 som er localhost (det er på serveren du gør det ikke?) så vil det jo egentlig ikke virke.
Avatar billede shammyram Nybegynder
18. april 2007 - 14:35 #2
Jeg sidder og prøver at lave private server til wow (Kører noget der hedder hamachi) Du får lige det jeg har læst "Open up Firefox or IE and type 127.0.0.1 in your address bar. (IF SITE DOESN'T LOAD IT'S BECAUSE PORT 80 IS IN USE!)" hva skal man gøre?
Avatar billede jps6kb Novice
18. april 2007 - 14:37 #3
Ohh.. du skal ikke deaktivere den. :) Port 80 er til http trafik. det vil sige forespørgsler om hjemmesider og sådan.
Du skriver 127.0.0.1 på serveren ikke?
Hvad står der så på skærmen?
Avatar billede shammyram Nybegynder
18. april 2007 - 14:39 #4
Undskyld jeg er lidt dum, Men hvad mener ud med jeg skal skrive 127.0.0.1 :\?
Avatar billede shammyram Nybegynder
18. april 2007 - 14:39 #5
Undskyld jeg er lidt dum, Men hvad mener ud med jeg skal skrive 127.0.0.1 på serveren* :\?
Avatar billede shammyram Nybegynder
18. april 2007 - 14:40 #6
,1: Extract the ShR_v3.rar to any place on your computer

3,2: Make sure you haven't got MySQL running! (Go to Start -> Run -> Net stop mysql)

3,3: Start the Mysql(1).bat FIRST (You need to start this up everytime you want to start repack up) in the repack folder.

3,4: Now start up Server + Website(2).bat and wait for it to load completly! This might take a couple of minutes and it will make a loud BEEP when it's done.

3,5: Open up Firefox or IE and type 127.0.0.1 in your address bar. (IF SITE DOESN'T LOAD IT'S BECAUSE PORT 80 IS IN USE!)
Avatar billede jps6kb Novice
18. april 2007 - 14:43 #7
Jamen, som der står. Du skal skrive 127.0.0.1 i din Internet Explorer. Ligesom du har skrevet www.eksperten.dk / www.exp.dk for at komme herind.
Men det har du også gjort, ikke?
Avatar billede jps6kb Novice
18. april 2007 - 14:43 #8
Spørgsmålet er så. Hvad står der i din browser når du er gået ind på 127.0.0.1??
Avatar billede shammyram Nybegynder
18. april 2007 - 14:45 #9
Når det er skrevet går den automatisk ind på google og har søgt efter 127.0.0.1
Avatar billede jps6kb Novice
18. april 2007 - 14:48 #10
Okay.. stik mig lige et link til hvor du har hentet det.
Avatar billede shammyram Nybegynder
18. april 2007 - 14:49 #11
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
18. april 2007 - 14:54 #12
Så kører din server tjeneste sansynligvis ikke!!
Avatar billede shammyram Nybegynder
18. april 2007 - 14:57 #13
Ok, Der hører en fil ved navn server med til svhr pakken, skal den åbnes? Hvis ikke, Hvordan åbner jeg så min server tjeneste?
Avatar billede jps6kb Novice
18. april 2007 - 15:18 #14
"3,4: Now start up Server + Website(2).bat and wa.. "  -  Jep, den skal du starte.. som der også står i vejledningen. ;)
Avatar billede langbein Nybegynder
18. april 2007 - 15:51 #15
"3,5: Open up Firefox or IE and type 127.0.0.1 in your address bar. (IF SITE DOESN'T LOAD IT'S BECAUSE PORT 80 IS IN USE!)"

Det betyr at dersom http://127.0.0.1 som er det samme som http://localhost ikke gir adgang til den nye server tjenesten, så skyldes dette at et annet server program allerede fra før av benytter denne porten.

Det er altså ikke slik at denne porten skal være lukket, det er tvert i mot slik at den skal være åpen og disponibel ved at noen andre programmer ikke allerede må bruke den.