Avatar billede diggerx Nybegynder
17. april 2007 - 12:57 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

felter returnerer ikke data

Jeg har denne her helt simple sql sætning som hentes i asp:

<%
sql = "SELECT * FROM items"
sql = sql & " Where interntlager > 0 "
set rs = db.execute(sql) %>

Når jeg eksekvere sætningen kan jeg sagtens få f.eks. produktnavn og produktnummer, mens jeg ikke kan få indkøbsprisen.

Og jo der er registreret en indkøbspris

Hvad er der galt??
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. april 2007 - 13:25 #1
Hvad er typerne for dine felter? Man skal sommetider gøre lidt mere ud af det, når det er "store" felter, fx TEXT
Avatar billede diggerx Nybegynder
17. april 2007 - 13:54 #2
feltet indkøbspris som ikke kommer er af typen  money.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. april 2007 - 14:15 #3
Det er "lille" type, men hvis de andre felter er "store", har vi balladen - (måske...)
Avatar billede diggerx Nybegynder
17. april 2007 - 14:21 #4
ok, jeg specificerede felterne. Så virkede det.

læg et svar
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
17. april 2007 - 14:31 #5
Nej tak, ingen point til mig.  Det er noget med, at ved nogle drivere, så ødelægges resten af felterne, hvis man aflæser et stort felt før et lille felt (sådan ca.) Man kan altid komme uden om det ved at specificere de felter man bruge efter SELECT, skrive de "store" felter til sidst, og aflæse den een gang hver i den rækkefølge man har specificeret dem. Mindre kan sikkert også gøre det nogle gange.
Avatar billede diggerx Nybegynder
17. april 2007 - 15:12 #6
Ok, alt var nemmere dengang jeg bare havde acess ;-)

Tusind tak for hjælpen.