Avatar billede farskov Nybegynder
15. april 2007 - 11:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Indholdsfortegnelse i Word - Sidenummer kontra ingen sidenummer

Hej.....
Er der en der kan fortælle mig hvordan jeg i et niveau i indholdsfortegnelsen kan fjerne sidenummer. Det skulle gerne se nogenlunde sådan ud:

Del 1 (det er her jeg skal have fjernet sidenummer!!!)
1. Overskrift 1....................5
1.2. Overskrift 2..................7

Jeg har fjernet punkt-linien, mangler kun sidenummer!

pft
farskov
Avatar billede levich Nybegynder
15. april 2007 - 12:48 #1
I menuen vælg vis -> sidehoved og sidefod. Du kan også dobbeltklikke på sidetallet. Herved skulle der gerne komme en ny værktøjslinje frem. Marker sidetallet med musen, og vælg knappen på værktøjslinjen som hedder formatering af sidetal.

Dette gælder for Word 2003.
Avatar billede farskov Nybegynder
15. april 2007 - 12:58 #2
Jeg tror du har misforstået spørgsmålet levich! Hvis jeg klikker på sidetallet kommer jeg selvfølgelig ned til det afsnit, som punktet i indholdsfortegnelsen henviser til. Det har ikke noget med sidenummerering at gøre. Det er VISNINGEN i den automatiske indholdsfortegnelse.

Jeg prøver at uddybe:

niveau 1 i indholdsf. = overskrift, ingen punkttegn, ingen sidehenvisning
niveau 2 i indholdsf. = overskrift, punkttegn, sidehenvisning
niveau 3 i indholdsf. = overskrift, punkttegn, sidehenvisning
osv.

Håber det hjælper på forståelsen
Avatar billede levich Nybegynder
15. april 2007 - 13:29 #3
ok, nu er jeg med.

Ingen punkttegn:
Marker en linje i indholdsfortegnelsen -> højreklik -> vælg afsnit -> vælg tabulatorer, her kan du fjerne "fyldtegn".

Ingen sidehenvisning:
Højreklik på selv indholdstegnelsen -> vælg punktopstilling -> vælg opstillingstypografier -> marker 1/1.1/1.1.1 -> vælg rediger, her kan du måske fjerne sidehenvisning for den første side. Jeg vil helst ikke ændre på disse opsætninger på min computer, og har derfor ikke set om det kan lade sig gøre. Men hvis det kan lade sig gøre, så er det her - er jeg ret sikker på.
Avatar billede levich Nybegynder
15. april 2007 - 13:30 #4
Tillæg: Du skal ændre typografier for "første niveau".
Avatar billede word-hajen Nybegynder
15. april 2007 - 18:46 #5
Du skal i TOC 1 sætte en tabulator, der befinder sig "ude over" papirkanten. På den måde havner sidenummeret uden for din udskrift.
Avatar billede farskov Nybegynder
15. april 2007 - 19:18 #6
Til word-hajen...

Fint svar, det er måske ikke meningen med denne måde at bruge word på, men "it gets the job done...!" Tak for hjælpen

Prøver lige at se om jeg kan finde ud af det med pointene........
Avatar billede word-hajen Nybegynder
15. april 2007 - 19:56 #7
Så vil jeg tillade mig at smide et svar. :-)

Der er ikke rigtig mulighed for at definere, at man kun vil have nummer på alle niveauer undtagen 1, så dette er klart en "work-around", men som du selv skriver - det virker ;-)
Avatar billede word-hajen Nybegynder
23. april 2007 - 19:27 #8
Problem med at uddele point?
Avatar billede farskov Nybegynder
24. april 2007 - 21:15 #9
Ikke længere......... Tak igen.....
Avatar billede word-hajen Nybegynder
24. april 2007 - 23:56 #10
Velbekomme - og selv tak.