Avatar billede mike2002 Nybegynder
11. april 2007 - 21:02 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Sikkerhed når Apache kun skal bruges på lokal maskine

Først og fremmest: Jeg er nybegynder - så vær ikke for hård ved mig!

Jeg sidder og prøver at lære mig selv lidt PHP og MySQL (det skulle være så populært nu om dage;) og for at slippe for at sidde og uploade til en webserver ude i byen, syntes jeg det var noget smartere, at jeg havde en Apache kørende på mit eget system.

Nu er det imidlertid lige faldet mig ind, at det kan være, at der er en hel masse mennesker, der uden problemer kan komme til at ødelægge min computer med virus og hvad ved jeg. Er dette tilfældet, når man installerer en webserver som fx. Apache?
Kan den konfigureres til kun at bruges lokalt?

Åhh, hvor jeg håber det ikke var et superdumt spørgsmål!!!
Avatar billede leif Seniormester
11. april 2007 - 21:09 #1
1. Hvis du ikke Åbner for port 80 i din router er der ingen mennesker som kan tigå den
2. Den kan som standard mere eller mindre kun vise HTML sider
3. Jeg kan ikke se det skulle være et problem
Avatar billede mike2002 Nybegynder
11. april 2007 - 21:20 #2
Jeg håber du har ret.

1. Som udgangspunkt er der ikke åbent for port 80, vel? Den skal man selv ind og tilføje, eller hvad?

2. Jeg har ikke noget problem med at afvikle mine php sider, når jeg skriver http://localhost/osv....

3. Det håber jeg heller ikke...
Avatar billede leif Seniormester
11. april 2007 - 21:22 #3
1. Ja, du skal selv tilføje den i din router

2. Så er det fordi du har installeret PHP til Apache
Avatar billede mike2002 Nybegynder
11. april 2007 - 21:30 #4
Tak for hjælpen! Læg et svar!
Avatar billede leif Seniormester
11. april 2007 - 21:36 #5
Springer over
Avatar billede mike2002 Nybegynder
11. april 2007 - 22:06 #6
Okay, men tak alligevel!