Avatar billede Kristian H Nybegynder
11. april 2007 - 08:58 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Netværksdrev over Internettet

Jeg har en Windows 2003 server som står hos et stort dansk hostingcenter. I forbindelse med et skoleprojekt vil jeg gerne have oprettet et netværksdrev på serveren som min gruppe og jeg kan tilslutte til så vi har adgang til vores projektfiler hjemme så vel som på skolen. Jeg har prøvet at lege lidt med det, men det er ikke lykkedes at sætte det rigtigt op.
Så nogen der kan hjælpe mig med at sætte det på, eller måske linke til en guide.

-Kristian
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 09:02 #1
1 benyt en sharepoint løsning, eller FTP løsning, at benytte netværksdrev direkte over internettet, er direkte vanvid, der er ingen kryptering, ingen sikkerhed.
Avatar billede Spotgun Seniormester
11. april 2007 - 09:22 #2
Ellers skulle man måske tænke på en VPN løsning.
Avatar billede screem_brille Novice
11. april 2007 - 09:32 #3
enig, problemet er bare at der ofte er spærret fra skolen for diverse porte i udgående retning, så i praksis virker løsningen sjældent, sharepoint løsningen vil virke, hvis den sættes til at lytte på port 80.
Avatar billede kenp Novice
11. april 2007 - 10:25 #4
men man kan bruge dels ftp og netværksdrev.. da XP eller via 3 parts programmer få en ftp-ressource til at optræde i listen over harddiske.
Avatar billede Kristian H Nybegynder
11. april 2007 - 11:50 #5
Jeg har desværre ikke mulighed for FTP adgang fra skolen, så vpn er nok vejen frem. Hvordan sætter jeg nemmest det op?