Avatar billede johnbr Seniormester
07. april 2007 - 20:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

flette 2 felter fra excel regneark til labels i word97

jeg har et excel regneark med data, som jeg skal have flettet over i nogle labels. Jeg har ark med 2 kolonner og og 8 labels i hver.
hvordan får jeg oprettet arket med 2 kolonner og 8 labels. labels er fra Dataline 105x36 med 5 mm topmargen
Avatar billede hcma Novice
07. april 2007 - 21:04 #1
kan ikke huske word97, men i Word2000 er det som følger:
Åbn Word -> Funktioner -> Brevfletning -> Opret hoveddokument -> Adresseetiketter -> Hent data -> peg på dit regneark og husk at vælge *xls som filtype -> og så vælger du hele regnearket -> og nu skal du til at lave dit etiketark -> altså klik på indstil hoveddokument -> Ny etiket -> og sæt dine mål derinde. -> når det er gjort trykker du OK og så kan du begynde at indsætte fletfelter og når du er færdig med det tryk du på FLET
Avatar billede johnbr Seniormester
07. april 2007 - 21:55 #2
hej
Jeg sover det er selvfølgelig word 2007
Avatar billede word-hajen Nybegynder
07. april 2007 - 22:17 #3
Tomt Word-dokument -> Vælg Mailings-tab -> Start Mail Merge -> Labels
Vælg den rigtige labeltype eller sæt det selv op.

Når du returnerer til dokumentet (som nu er sat op som labels), vælger du Select Recipients. Vælg den rigtige af de 3 muligheder. Når datakilden er på plads, kan du indsætte dine flettefelter i den første label ved at klikke på Insert Merge Field. Når første label er på plads, klikker du på Update Labels. Nu indsættes dine flettefelter på de øvrige labelområder - og vupti, du er klar til at flette dine labels.
Avatar billede word-hajen Nybegynder
07. april 2007 - 22:21 #4
Mht. at sætte labelarket op - hvis ikke dine labels findes som standard, er du nødt til selv at sætte det op. Det kan virke lidt uoverskueligt, når man første gang skal sætte et labelsark op, men du skal reelt "bare" sætte målene ind i dialogboksen. Så frem med linealen ;-) Et lille tip i den forbindelse - start altid med at sætte størrelsen på selve arket.
Avatar billede johnbr Seniormester
16. oktober 2008 - 21:42 #5
luk