Avatar billede zagger Juniormester
05. april 2007 - 11:41 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Hastighed for langsom.

Jeg har endelig fået en ordentlig internetforbindelse, og ville gerne have at dem der bruger min hjemmeside også får lidt ud af det. Men der er ikke fuld hul igennem. De kan ikke hente med mere end 150 KB/s. Jeg er ret sikker på at fejlen ligger i opsætningen af apache. Jeg har leget lidt med mod_throttle, men synes ikke jeg kan få det til at virke.

Jeg har denne linie i min httpd.conf:

<IfModule mod_throttle.c>
        ThrottlePolicy Speed 1000kbps

        <Location /throttle-status>
        SetHandler throttle-status
        </Location>

        <Location /throttle-me>
        SetHandler throttle-me
      </Location>

        <Location /~*/throttle-me>
        SetHandler throttle-me
        </Location>
</IfModule>

Er det helt forkert, eller mangler jeg noget? Eller er det noget helt andet jeg skal have fat i?
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. april 2007 - 11:47 #1
Jeg kender ikke så meget til Apache konfigurationer, men vil lige nævne følgende:

Hvis de kan hente med 150 KByte/s, og ikke 150 Kbit/s, må din upload-hastighed være på mere end 1.2 Mbit/s.

Hvad er din upload-hastighed?
Avatar billede zagger Juniormester
05. april 2007 - 11:49 #2
Jeg har 10Mbit, så de skulle jo gerne kunne hente med max 1000 KByte/s.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. april 2007 - 11:52 #3
Har du 10Mbit i upload også, eller er det download?

Upload plejer gerne at være langsommere end download.. med mindre at det er noget flatrate-halløj...

Det plejer f.eks. gerne at være 10 Mbit download og 1 Mbit upload..
Avatar billede zagger Juniormester
05. april 2007 - 11:56 #4
Det er fiberbredbånd, så det er både download og upload. Jeg har testet det over ftp og det fungerer fint, så det må altså være noget i webserveren der ikke er sat som det skal.
Avatar billede thesurfer Nybegynder
05. april 2007 - 12:05 #5
Ok, så kom det på plads.. :-)
Andet kan jeg desværre ikke hjælpe med..
Avatar billede zagger Juniormester
05. april 2007 - 12:08 #6
Ok. Men tak for hjælpen alligevel.  :)
Er der andre der har en mulig løsning på mit lille problem?
Avatar billede showsource Seniormester
05. april 2007 - 12:19 #7
Ikke fordi jeg har nogen løsning, men hvad hvis du sender en alm. mail?
Og du har testet med ftp, det er vel også ved hentning, og ikke blot upload?

Og du har selvf. LoadModule mod_throttle.c ( eller lign. ) i din conf?

Og rækkefølgen på LoadModule har vist betydning for Apache ?
Avatar billede zagger Juniormester
05. april 2007 - 12:44 #8
Mht. når jeg sender mails kan jeg ikke lige se hvor hurtigt det går, men har byttet lidt rundt på rækkefølgen på LoadModule. Det giver ikke rigtig noget resultat. :(
Avatar billede vaisgaard Nybegynder
08. april 2007 - 00:05 #9
Hvilket OS kører du det på?
Avatar billede zagger Juniormester
08. april 2007 - 10:17 #10
Jeg kører med Windows XP.
Avatar billede zagger Juniormester
12. april 2007 - 11:09 #11
Er der ikke flere der har nogle forslag. Ellers vil jeg lukke spørgsmålet.
Avatar billede zagger Juniormester
13. april 2007 - 10:27 #12
Lukket.