Avatar billede eSKape Nybegynder
03. april 2007 - 18:36 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Load Balancing og Bandwidth Aggergation fra clientside?

Hej friske eksperter

Jeg bor et sted, hvor jeg har frit antal dynamiske IP'er, hvor hver IP har 1/1 Mbit. Dvs. jeg har både en laptop og en stationær tilkoblet via switch med hver 1/1 Mbit net.

Er der nogle der kender noget software der kan installeres på en box med f.eks. 4 netkort installeret, hvor de tre går til en switch, der er tilkoblet netværksstikket i væggen, og det sidste er tilkoblet en anden switch med clienter på. Softwaren sørger så for en form for load balancing mellem de tre forbindelser.

Jeg er klar over, at jeg ikke kan udnytte de tre forbindelser til at hente den samme fil med 3 gange normal hastighed, men det skulle være muligt at udnytte den større båndbredde ved brug af flere trafik til forskellige servere.

Jeg håber I har forstået mit spørgsmål, ellers vil jeg hellere end gerne forklare mig.

Med venlig hilsen
eSKape
Avatar billede eSKape Nybegynder
03. april 2007 - 18:37 #1
Argh "Aggregation"... svært ord :=)
Avatar billede eSKape Nybegynder
19. oktober 2008 - 14:16 #2
lukket