Avatar billede Slettet bruger
03. april 2007 - 15:44 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

.htaccess skal beskytte ALT undtagen en (1) fil, hvordan?

Hejsa alle mand

Jeg sidder med et lille problem på en shop, som ikke må være åben for offentligt brug endnu, så jeg har brugt .htaccess til at begrænse adgangen. Simpelt nok. Nu er det bare sådan at betalingsmodulet kræver at den service, som godkender kan lave en callback til en fil, som den jo så ikke kan få fat i pga. .htaccess.

Er der en metode til at få .htaccess til at beskytte alle filer undtagen den ene der er nødvendig for at kunne gennemføre en betaling?
Avatar billede leif Seniormester
03. april 2007 - 17:55 #1
Ikke testet:
<Files fil.navn>
order allow,deny
Allow from all
</Files>
Avatar billede showsource Seniormester
04. april 2007 - 01:36 #2
testet:

<Files "fil.navn">
Allow from all
Satisfy any
</FIles>
Avatar billede Slettet bruger
07. april 2007 - 15:23 #3
Så den skulle give fri adgang til den ene fil, men begrænse adgangen til alt andet?
Avatar billede showsource Seniormester
07. april 2007 - 16:05 #4
Jahh, altså hvis du bruger:

AuthType Basic
AuthName "Passwordbeskyttelse"
AuthUserFile /disk/sti/til/.htpasswordfil
Require valid user

<Files "fil.navn">
Allow from all
Satisfy any
</Files>

så er der ikke noget passwordbeskyttelse på fil.navn
Avatar billede Slettet bruger
23. april 2007 - 15:04 #5
Jeg kom faktisk aldrig til at teste den her, da det blev overflødiggjort af fjernelsen af .htaccess filen, men hvis du smider et svar, så får du selvfølgelig pointene. Ellers lukker jeg her. :-)
Avatar billede showsource Seniormester
24. april 2007 - 01:47 #6
jamen så smid et svar selv og luk !
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 08:50 #7
Du forstod ikke lige delen om at jeg gerne ville give manden pointene eller hvad?

Det er kraftedeme ikke noget under at stemningen herinde er så trykket, hvis det er de svar man får på en ganske fattet kommentar. J**** F****** C*****!
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 08:51 #8
EOD.
Avatar billede leif Seniormester
24. april 2007 - 09:17 #9
kimsillasen -> Nu skrev du jo ikke om det var mig eller showsource du ville have til at ligge et svar ! Så jeg skrev ikke noget overhovedet da jeg ikke forventer at få / skal have point for en utestet løsning
Avatar billede showsource Seniormester
24. april 2007 - 10:36 #10
ja, du har vist misforstået noget, kimsillasen, der er da ingen grund til at skrive en "hidsig kommentar".
Min kommentar var ihvertfald ikke dårligt ment! :O)
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 13:35 #11
Den var (selvfølgelig) ment på det sidste svar (showsource). Jeg havde nu heller ikke forestillet mig at det var almindeligt at give point ud for et utestet svar, men ville ikke være uretfærdig, da arbejdet jo var gjort og jeg dermed syntes det fortjente pointene alligevel.

Jeg har nu læst svaret et par gange og synes stadig ikke "jamen så smid et svar selv og luk !" kan tages på en pæn måde, men i bagkloghedens lys, skulle jeg nok have grebet det anderledes an.

Ærgrer mig bare at høre/læse om den dårlige stemning herinde, når jeg synes det er så fedt et hjælpesite.
Avatar billede showsource Seniormester
24. april 2007 - 13:52 #12
Ja, jeg skulle jo nok hellere ha' skrevet,
"Så husk at skrive et svar selv, så spm. kan lukkes" eller lign.

"jamen så smid et svar selv og luk !" virker nok negativt, selvom det nu ikke var meningen! :O(

Og ja, det er fedt med en dansk side hvor man kan hente hjælp!
Og ofte får man jo ret hurtigt hjælp til sit problem!
Avatar billede Slettet bruger
24. april 2007 - 15:31 #13
Meget hurtigere end jeg ville have troet faktisk, men nu nok om det. Jeg takker for hjælpen og vejledningen. Med mine begrænsede evner hører I nok fra mig igen engang. :-)