Avatar billede chr1234 Nybegynder
02. april 2007 - 17:24 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Word: Adresse i højre side af papiret på alle sider

Jeg har brug for at skrive noget i en højre spalte af mit papir. Det skal fungere ligesom et side-hoved/fod, men være en kolonne i stedet for en række.

Hvordan gøres dette? Kan jeg f.eks. tvinge en tekstboks til at fremkomme i margin på alle sider?
Avatar billede hcma Novice
02. april 2007 - 17:32 #1
du skal bare indsætte/lave en tabel i højre side af papiret (evt. helt ude i margenen)
i word2000 benytter du det værktøj som ligner en rude med en blyant indeni og tegner så bare kolonnen/rammen/tabellen.
I denne ramme kan du indstille teksten til hvordan du ønsker, højre-, midt- eller venstrestillet.
Selve rammen er som standard sat til sort, men den kan du jo ændre til f.eks. hvid (= ingen farve)
Avatar billede hcma Novice
02. april 2007 - 17:33 #2
hvis du ikke har tabeller og rammer vist i din værktøjslinie, slår du den bare til ved at hoppe op i Vis -> Værktøjslinier -> sæt flueben ud for Tabeller og rammer
Avatar billede hcma Novice
02. april 2007 - 17:34 #3
Hvis du vil kan du jo også indsætte denne kolonne/tabel/ramme i sidehovedet
Avatar billede hcma Novice
02. april 2007 - 17:34 #4
skulle have været et svar
Avatar billede chr1234 Nybegynder
02. april 2007 - 17:36 #5
Jeg arbejder i en skabelon, og ønsker at objektet (tekstboks, tabel eller lign.) skal stå på alle sider - hvordan gøres dette?
Avatar billede hcma Novice
02. april 2007 - 17:42 #6
hvis du vil have den på alle sider og placeret samme sted, er du nødt til at indsætte den eller dem i sidehovedet. (sidehovedet kan jo i princippet fylde hele siden)
Avatar billede hcma Novice
02. april 2007 - 17:51 #7
vi laver den lige om:
Gå ind i sidehovedet -> opret en passende tekstboks derinde helt ude til højre, eller hvor du ønsker den skal være -> Hjøreklik på kanten at tekstboksen -> Formater tekstboks -> fanebladet Layout -> Firkantet (eller eksperimenter til du får det du vil have) -> luk sidehovedet -> og nu skulle tekstboksen meget gerne være på alle sider
Avatar billede chr1234 Nybegynder
02. april 2007 - 18:59 #8
tak, jeg havde ikke overvejet alle sidehovedets muligheder!
Avatar billede hcma Novice
02. april 2007 - 19:09 #9
sidehoved / -fod er ikke en tosset ting  :o)

jeg har uploaded et par vejledninger / forklaringer til sidehoved/-fod her:
http://www.hcma.dk/uploads1/forskellige_sidehoveder.doc
http://www.hcma.dk/sidehoved_fod.doc