Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. marts 2007 - 14:09 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

Feedback på www.mopsviggo.dk

Hej sa allesammen..

Jeg kunne da godt tænke mig, at få lidt feedback på min hjemmeside www.mopsviggo.dk
Jeg var i et farvestrålende humør den dag jeg lavdede den, så det præger stilen...

Det er meningen at top banneret vil blive udskifet engang immellem så det passer til alle højtider og årstider...

Men hvad synes i?

Hvis siden ikke er centreret i jeres opløsning eller skærmstørrelse, så ved jeg det godt, og jeg arbejder på sagen med at få den centreret..

På forhånd tak...

Lone
Avatar billede petermygind Nybegynder
29. marts 2007 - 15:08 #1
Hejsa Lone

Hmm ja hvad skal man sige... Farvestrålende. =)

Nu er jeg ikke selv een af dem der kræver at alt skal være sort på hvidt for at gøre alt overskueligt.
Dog må jeg sige, at du måske liiiige er gået til stregen.. Og et par skridt over den.

Siden er meget urolig at se på. Og dine meget store billedflader gør at texten falder i baggrunden. Jeg skulle faktiskt tage mig sammen til at læse noget som helst på siden. Dette har også noget at gøre med text farve valg.

Du har valgt et meget stramt design der gør at der ikke er meget plads til text. Dette bryder du selv ud af på siden VERA hvor texten flyder ud af din textbox. Design er godt. Og det kan til tider forsvares at design går over indhold, hvis formålet er at skabe image, brand, hvor det generelle indtryk er vigtigere end konkret indhold. Er dette målet med din side?

nu sidder jeg på arbejdet med en temmelig lousy gammel skærm og der optager dit topbanner + ramme faktiskt næsten halvdelen af min skræm. Spild af plads??

Jeg tror, at det må ende ud i at du må forklare hvad dit formål med siden er?
Og læg dette til grund for hele designet af en side. Det er måske lidt for nemt at falde i det hul der hedder "Vi snupper da lige design layoutet fra det sidste site jeg lavede"

Sorry hvis det virker en smule negativt. Men jeg betvivler at jeg er at finde i målgruppen for sådan et site! =)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. marts 2007 - 15:36 #2
Hehe, jeg vidste at jeg nok ville få på puklen af en del herinde for den... :)

Hvad mener du dog med at teksten flyder ud under vera...? det gør den ikke hos mig...

Formålet, tja det er vel at vise hele omverden vores dejlige mopser og vores liv sammen med dem...

Men det kan da godt være jeg er gået lidt for ivrig til værks med mine photoshop effekter, så sidens indhold bliver mindre vigtig?

Nej jeg tror målgruppen, er kvinder med mopser he he
Avatar billede petermygind Nybegynder
29. marts 2007 - 15:46 #3
På siden OM MOPSEN har du et fint textfelt der scroller.

Mens på VERA er text feltet måske halvt så stort og kan ikke scrolle. Så texten flyder ned i baggrundsfarven.. Dette er i EI 7

Nyheder har slet ingen hvid baggrund. VIGGO og Om os flyder også.

Sidder du og arbejder på den lige nu??? Skulle reloade video siden 3 gange før den virkede.

Men hvorom alt er! POINTS for ikke at være kedelig og ligne de andre =)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. marts 2007 - 16:02 #4
nej jeg har ikke lavet noget på den før lige for et øjeblik siden, hvor jeg gjorde skriftyperne mørkere på de sider hvor du siger at det flyder...

Nej jeg har vist ikke scrollbarer på andre end om mopsen...

Måske jeg skulle gøre det?
Avatar billede petermygind Nybegynder
29. marts 2007 - 16:11 #5
Umiddelbart ser den scroll bar temmeligt grim ud. Hvorfor ikke bare lave den hvide text bagrund længere?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
29. marts 2007 - 18:11 #6
Hmmmm jo det kunne jeg da, men der står temmeligt meget om mopsen, så ville siden blive super lang.....''
Avatar billede petermygind Nybegynder
29. marts 2007 - 19:14 #7
Hvem gider læse om mopsen alligevel! =) AV AV IKKE SLÅ!
Avatar billede jakoba Nybegynder
29. marts 2007 - 21:54 #8
Farvestrålende ja, men du har farvesans nok til at slippe afsted med det. Tjllykke med det.

men pas på med kontrast og nuancer. Du kan ikke regne med at alle har en lige så god skærm som du, og slet ikke med at de har de samme indstillinger. for mig er teksten på fx http://www.mopsviggo.dk/images/hundehuset.jpg nærmest ulæselig pga for lidt kontrast. Det er en dum måde at miste besøgende på.

Ligervis er det vist meningen jeg skal se skygger under teksten "Følg med i vores hverdag ..." i det store billede. Hvad jeg ser der er snavs.

Og ligesom petermygind kan jeg ikke hitte ud a'et. Handler siden om mopper, eller påske, eller webdesign. En klar udmelding ville være rart.

(kikket med firefox)

mvh JakobA
Avatar billede petermygind Nybegynder
29. marts 2007 - 22:18 #9
Okay Lone. Nu sad jeg og tænkte på dine mopser her hjemme. Og tja jeg har en LIDT bedre skærm herhjemme. Stadigt EI7 dog....

Og ja selvfølgeligt virkede dit topbanner som lidt mindre spild her.. Men reelt, kig på texten.. Hvor stor en del af siden får den at udfolde sig på??? 1/4 måske?? eller på en 21' som herhjemme 1/3...

Hvis du mener det er i texten dit budskab ligger... Hmm ja så skal det dælme været stærkt for at kunne gøre sig på så lidt plads!

Men måske er budskabet at mopser er små humørbomber med påsatte kaninører??? =)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. marts 2007 - 08:11 #10
Næææææ, det er det ikke, jeg elsker mopsen, og især mine mopser, så det skulle siden gerne vise....

Men det kan godt være at jeg må lave billederne lidt om og gøre mere plads til teksten?
Avatar billede viggosmor Nybegynder
30. marts 2007 - 13:21 #11
Jakoba, takker for kommentaren om min farvesans, he he, jeg synes jo det er flot, og friskt...

Hvad mener du med du ser snavs, ved teksten følg med i vores hverdag?
Avatar billede jakoba Nybegynder
30. marts 2007 - 22:56 #12
Jeg ser nogen lidt mørkere klatter baggrund der (mest nedenunder linierne derfor gættet at det skulle være skygger.)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
02. april 2007 - 09:46 #13
PeterMygind smider du et svar?
Vil godt give nogen point væk....
Avatar billede petermygind Nybegynder
02. april 2007 - 09:54 #14
Heoppa hermed et svar...

Omkring underlige skygger... Tjek om det er png du bruger... Der bliver gennemsigtige baggrunde fortolket forskelligt i EI og firefox..

Og takker!
Avatar billede viggosmor Nybegynder
02. april 2007 - 10:02 #15
Hmmm, det er det ikke, det er Jpg og gifs jeg bruger....

Var så lidt du ;)