Avatar billede -veile- Nybegynder
28. marts 2007 - 22:20 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

Operativ system

Hey

Jeg skal have sat en webserver op..

Men jeg har nogle problemmer jeg ved ikk hvilket system jeg skal bruge.. det skal så vidt muligt være gratis.

Kunne godt bruge nogle link til linux eller unix.
kunne også godt bruge nogle artikler og lign. omkring det , da jeg ikk har forstand på opsætning af servere..

// Jacob Veile
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2007 - 22:28 #1
Linux + Apache + PHP + MySQL er uhyre udbredt, saa det er en oplagt mulighed, fordi
udbredelsen goer det nemt at faa hjaelp

og das ganze molevitten er gratis
Avatar billede arne_v Ekspert
28. marts 2007 - 22:29 #2
Som Linux distribution vil jeg foreslaa Centos.
Avatar billede -veile- Nybegynder
29. marts 2007 - 01:11 #3
okay, jeg programmere os selv i PHP og mysql, så det var oplagt det var det som skulle på den..

Men kender du til nogle artikler til hvordan man opsætter serveren, og får sit domæne op

// Jacob Veile
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2007 - 02:05 #4
At installere en Linux idag er ofte en ren banken i retur tasten installation.

Apache: kommentarerne i httpd.conf er ret gode og i tvivlstilfælde checker
man dokumentationen (bl.a. skal du nok lige læse om virtuelle hosts)

PHP: alt det man skal bruge står i readme filen

MySQL: udmærket dokumentation
Avatar billede -veile- Nybegynder
29. marts 2007 - 02:30 #5
Okay.. takker mange gange for informationen...

Lige en sidste ting, hvilken firewall ville være god at benytte
Avatar billede -veile- Nybegynder
29. marts 2007 - 02:41 #6
har du et link til centOS hvor man kan hente den
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2007 - 03:06 #7
Avatar billede arne_v Ekspert
29. marts 2007 - 03:08 #8
iptables som er indbygget er en OK løsning

du kan også stille en mindre/ældre PC foran din server og lade den fungere
kun som firewall
Avatar billede arne_v Ekspert
21. juli 2007 - 16:44 #9
Tid at få afsluttet her ?
Avatar billede arne_v Ekspert
28. oktober 2007 - 02:09 #10
all set ?