Avatar billede michaeltryl Seniormester
28. marts 2007 - 18:50 Der er 14 kommentarer og
1 løsning

plakat ideer, ændringer ønskes

Jeg er ved at lave en plakat i A5 størrelse.
det jeg har lavet indtil videre kan ses her
http://www.magiske-michael.dk/plakat.pub
Jeg vil godt høre jeres vurdering af den, da jeg har en ide om at der er meget som kan laves om.
Hvis der er en som har tid og lyst til at lave et andet forslag er du velkommen til at kigge på min side og finde billeder derfra. Tages der billeder fra siden skal andre personer skæres fra.
forslaget kan sendes til mail adressen som findes her
http://www.magiske-michael.dk/kontakt.php
Avatar billede jakoba Nybegynder
28. marts 2007 - 19:58 #1
Hvadforet program skal man bruge for at se .pub filer ? Hvis det er microsoft publisher skal du ikke regne med mange har det for den er dyr.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
28. marts 2007 - 20:11 #2
Det er publisher man bruger til .pub filer.
nu ligger der også et billede af den her
http://www.magiske-michael.dk/plakat.jpg
Avatar billede kennith Nybegynder
29. marts 2007 - 11:18 #3
Nu kan jeg se på dine referencer at du spænder rimeligt vidt i forhold til hvem du underholder for. Du skal starte med at finde ud af hvem det er du gerne vil have fat i og det ser ud til at det mest er de voksne da det er dem du skal optræde for eller dem der skal booke dig. Nu er det ikke din hjemmeside du vil have anmeldt men den kunne godt trænge til lige at få et designmæssigt løft den er mildt sagt kedelig at se på og manner der er nogle hidsige farver på, dem skulle du nok lige overveje en gang til. Din "plakat" er lidt mere interessant end hjemmesiden så måske skal du have den færdig og så bruge stilen fra den til hjemmesiden også sådan at der bliver en rød tråd i dine ting.

Når det så er sagt så er der flere ting du kan lave anderledes ved plakaten du bruger rigtig mange farver og så synts jeg personligt at du overdriver brugen af skygger. Kunne være de kun skulle være på navnet f.eks. Den tryllestav du har lavet og sat ind er tilgengæld meget flad og firkantet hvilket ikke rigtig hænger sammen med resten. Jeg ved ikke om du har andre programmer du kan lave det i end publisher? Hvis du har var det nok ikke nogen dårlig ide at prøve dem. Dine fødder bliver skåret meget skarpt af på det øverste billed der skulle du se om du ikke kunne få tonet dem ud eller få det hele med. I toppen af siden er der for lidt luft omkring tryllestaven. Punktopstillingen og bunden er egeltlig OK men kunne man ikke forestille sig at du i stedet for at bruge en - som bullet fandt noget der var lidt trylleagtigt f.eks. spar tegnet fra spille kort hvis du ikke lige kan finde det så skriv så skal jeg uploade et til dig. Jeg syntes du bruger alt for meget effekt i din tekst det ligner til forveksling en der er gået over gevind med wordart der er nogle farveskift i som jeg syntes gør den svær at læse.

Det skulle være lidt du kan arbejde med hvis du har mod på det. Jeg kan ikke se hvordan kvaliteten er på dine billeder men hvis det bare er almindelige billeder hvor du har klippet dig selv ud så skulle du overveje at bruge en dag sammen med en ven og få taget en masse med et digitalkamera i høj opløsning så du har nogle gode at arbejde med.

Jeg ved godt jeg er lidt "hård ved dig" men lad dig ikke slå ud af det prøv at lav nogle af de ting jeg foreslår så tror jeg du er godt på vej.
Avatar billede michaeltryl Seniormester
29. marts 2007 - 17:14 #4
jeg siger mnge tak for dine forslag.
plakaten skal ikke som sådan bruges som reklame, men gives til de børn som hjælper mig under showet og til de børn som vil have en bagefter.
Der er helt sikkert nogen ting jeg vil kigge på/lave om. Efter at have sovet på det kan jeg også godt se der er nogen læse problemer med farverne og for meget skygge :)
Jeg tror også tryllestaven kommer væk da der ikke er grund til den er der.
Nu ved jeg ikke hvor høj opløsning du vil anbefale, men billederne er taget med et 5 mp kamera i bedste kvalitet. og de ser fine ud ved udskrivning.
ideen med et kulør tegn fra kort som bullet lyder også som en god ide.
Jeg får ikke tid til at kigge på den idag, men måske i weekenden.
Bare smid et svar kennith, så får du points

med hensyn til min hjemmeside er jeg enig i, at den kunne piftes lidt op, men jeg har ikke haft tiden til det. Den fungere nu meget godt, da det er den jeg får 98% af
alle henvendelser fra.
Avatar billede kennith Nybegynder
29. marts 2007 - 17:25 #5
Det er jo dejligt at du får jobs via hjemmesiden og der er heller ikke spor i vejen med funktionaliteten. Det var mest det meget firkantede og farverige jeg lige syntes var træls *S*

lyder også som om dine billeder er helt i orden det er bare ikke lige til at se her. normalt siger man 72 dpi til skærm 150 til print og 300 til tryk og med de størrelser du skal bruge er der ikke noget problem i dem du har.

Et forslag hvis du vil give dem til børnene når de har hjulpet dig så skulle du måske overveje at lave bagsiden som et diplom som ungerne kan få...og farver til unger er jo fint så det vil jeg lade dig selv afgøre om du vil lave om på *S*

God fornøjelse med det og held og lykke med trylle karrieren
Avatar billede michaeltryl Seniormester
29. marts 2007 - 17:59 #6
helt enig i at min hjemmeside er firkantet og det er også planen at det skal laves om. Jeg skal bare lige regne ud hvordan :-)
ideen med diplon er slet ikke dum, så det vil jeg lige overveje.
Er det ok jeg venter med at give points. Måske kommer der andre forbi med lidt ideer.
Avatar billede kennith Nybegynder
29. marts 2007 - 18:04 #7
Ja da selvfølgelig er det i orden du venter :o)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. marts 2007 - 16:18 #8
http://www.magiske-michael.dk/plakat.jpg
http://www.magiske-michael.dk/plakat1.jpg

jeg har lige lavet to forslag. dene eneste forskel er nogen tonede streger omkring bogstaverne i teksten i bunden.
Jeg synes teksten er svær at læse uden disse streger, men synes også det ser lidt mærkeligt ud med stregerne. Har du et forsalg til hvad jeg kan gøre?
Avatar billede kennith Nybegynder
30. marts 2007 - 16:32 #9
Lige et par hurtige forslag "Magiske Michael" står helt oppe i hovedet på dig prøv at rykke det lidt så der bliver lidt luft og så prøv at lave dine bullets med sparne lidt mindre i forhold til teksen. Den nederste er også lige "skredet" lidt og sidder ikke helt på linie med teksten.

Jeg syntes hjemmeside adressen er OK at læse når den har kant omkring "Magi og trylleri" er lidt svær at læse (men det kan godt gå) da farven er lidt mørk i forhold til baggrunden du kan eventuelt prøve at lave en hvid kant om kring den tekst eller se om du kan finde en lidt lysere farve til den.
Avatar billede kennith Nybegynder
30. marts 2007 - 16:35 #10
Det øverste billed af dig mår også gerne komme lidt længere ned det ville også give mere luft omkring "Magiske Michael" og så måske lige rykke hele sektionen med punkt opstilling en anelse ned også her (billedet skal så lidt mere ned i forhold til dem)
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. marts 2007 - 16:53 #11
Det hjalp med en hvid kant istedet, og jeg synes også selv det er bedre nu end mit første forslag.
jeg har lavet ændringer i plakat.jpg
Avatar billede kennith Nybegynder
30. marts 2007 - 17:46 #12
Ja nu er du lige ved at være der *S* prøv evt. lige at rykke teksten i bunden lidt længere ned så det ikke går ind over dit ansigt...
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. marts 2007 - 19:06 #13
sådan
Avatar billede michaeltryl Seniormester
30. marts 2007 - 19:07 #14
Du har fået points da du har været en stor hjælp. mange tak
Avatar billede kennith Nybegynder
30. marts 2007 - 19:14 #15
velbekommen og tak for point *S*