Avatar billede lordnelson Seniormester
25. marts 2007 - 21:00 Der er 5 kommentarer og
1 løsning

Flere ftp porte

Hej
Har f.eks.
192.168.1.200 til post 21
og
192.168.1.201 til post 41

virker fint når jeg i de interne net skriver
192.168.1.201:41 kommer login og med rigtigt brugernavn og password kommer jeg til mappen

Men når jeg forwarder port 41 på min router linksys
kommer login boksen rigtigt nok frem
den kan se jeg ikke skriver rigtigt ved hele tiden at komme, skriver jeg det rigtige brugernavn & password
Fåt jeg en tilladelses fejl. Bemærk skidtet virker med port 21

Har altså haft dette til at virke før ?

LN
Avatar billede lordnelson Seniormester
25. marts 2007 - 21:01 #1
Der skulle selvfølgelig stå port 21 og port 41

LN
Avatar billede jarlskov Nybegynder
26. marts 2007 - 11:14 #2
Det er fordi din Linksys ved at port 21 er FTP og derfor tilpasser den pakkerne.
Det ved den ikke når du bruger port 41.

Prøv at indstille dit klient-program til at bruge passiv ftp.
Avatar billede lordnelson Seniormester
26. marts 2007 - 13:54 #3
ok
Hvordan gør jeg så det ?

LN
Avatar billede lordnelson Seniormester
26. marts 2007 - 19:49 #4
Har prøvet med Passiv ftp virker ikke

Og det mærkelige er at det har virket engang
uden brug af passiv eller ign bare forward

ln
Avatar billede jarlskov Nybegynder
26. marts 2007 - 23:34 #5
Hvor prøver du fra?
Passiv FTP vil ikke virke, hvis klientmaskinen også er bag NAT.

Du kan evt. prøve at ændre port-nummeret til 21 på serveren. Du skal altså forwarde port 41 på routeren til port 21 på serveren. Det kan muligvis få din Linksys til at genkende det som FTP.

.... Jeg ved ikke hvordan din ftp-klient sættes til passiv ftp... Jeg ved ikke hvilken ftp-klient du bruger.
Avatar billede jarlskov Nybegynder
26. marts 2007 - 23:40 #6
Jeg har iøvrigt taget fejl.
Det er netop med passiv ftp at det ikke vil virke i dit setup.

Har du også prøvet at slå passiv ftp fra i din klient?

Husk at hvis din klient også er bag NAT, vil det ikke virke uanset hvad.