Avatar billede thomasabcd Nybegynder
25. marts 2007 - 15:07 Der er 8 kommentarer

select trigger

Er det muligt at lave en select trigger på en tabel?

Jeg har en tabel med artikler,og vil gerne holde styr på, hvor ofte en given artikel er hentet fra databasen.
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 15:21 #1
Nope.

Du bliver nødt til at lade din app gemme en log record.

Eller hvis du ikke behøver det real time (og det er en web app), så hiv det ud
af den access.log som din web server formentligt allerede laver.
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. marts 2007 - 15:27 #2
Kunne også ligge det i en stored procedure.
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
25. marts 2007 - 15:36 #3
arne_v: det er en web app, og det gør ikke noget, at data ikke er helt up-to-data. Hvor finder jeg access.log? Jeg har mit site liggende hos en shared hoster (azero) - kan det betyde noget for, om jeg har adgang til access.log?
Avatar billede arne_v Ekspert
25. marts 2007 - 15:40 #4
gode web hoteller giver adgang til access.log, så folk selv kan køre
deres egen log analyzer hvis du er utilfredse med den web hotellet bruger
(analog, webalizer, awstats etc.)

men jeg kender ikke Azero

har de et "kontrol panel" ?
Avatar billede hmortensen Nybegynder
25. marts 2007 - 15:46 #5
Har du en mappe i roden af din ftp mappe, der hedder noget med log?
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
25. marts 2007 - 17:08 #6
Hm... jeg hverken finde access.log eller en ftp-mappe med en log i :-(
Avatar billede thomasabcd Nybegynder
17. februar 2008 - 20:41 #7
smid et svar begge to. Tråden er ved at være ret gammel, så lad os få den lukket :-)
Avatar billede arne_v Ekspert
17. februar 2008 - 20:51 #8
ok