Avatar billede krohn Praktikant
24. marts 2007 - 16:27 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

bedste program til indskrivning af linninger og brøker

Hvilket program er det bedste (og nemmeste) til at kunne skarive brøk streger, ligninger, og kvardrat rod mm. ind med?
Avatar billede jkrons Professor
25. marts 2007 - 11:18 #1
MathType er glimrende. Den koster ca. 100 dollar. MathML skulle også være god. Jeg har ikke selv prøvet den,. og kender ikke prisen.

Hvis det kun er frohldsvis simple formler, kommer du ret langt med MS Equation Editor, og den er med i officepakken.
Avatar billede krohn Praktikant
25. marts 2007 - 15:05 #2
Hun har prøvet MS Equation Editor men er ikke rigtig tilfreds med den. Kigger på de andre.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
18. april 2007 - 12:36 #3
Ulempen ved MathML er - såvidt jeg har erfaret - at den ikke egner sig så godt til visning af matematiske formler i Word. Dette er fordi at den ikke kan vise formlerne med vektorbaserede billede, men uskalerbare pixels som GIF, JPEG eller TIFF.
Lige netop dette er fordelen ved MathType/Equation Editor, idet du kan zoome uendeligt meget ind på f.eks. en parantes og den vil altid være en bue.

Men jeg kigger også spændt med, da jeg også er interesseret i andre ligningseditorer til Word.
Avatar billede krohn Praktikant
18. april 2007 - 20:45 #4
Det blev MathType, det var nu ikke lige til mig, men til konen, hun klarede sig i førsteomgang med deres trial. jkrons>>læg nogle point
Avatar billede krohn Praktikant
26. april 2007 - 22:07 #5
Nå så lukker jeg her