Avatar billede lund_dk Praktikant
20. marts 2007 - 12:13 Der er 8 kommentarer og
1 løsning

Vudering af tøjfirma hjemmeside

Jeg sidder og laver hjemmeside for Tøjfirmaet Kashmir, og lidt feedback ville være rart

www.referenecer.lund.dk/kashmir/

Sitet er ikke helt færdigt, så siderne:
kollektion, forhandlere er tomme.
Kollektions siden vil blive opsat på samme måde som "woman" siden.

Validering af kontaktformular er heller ikke lavet endnu.

Ellers en vudering af design og funktionaliteten..
Avatar billede lund_dk Praktikant
20. marts 2007 - 12:14 #1
Sorry, stavefejl i linket.. her er den korrekte..

www.referencer.lund.dk/kashmir
Avatar billede Slater Ekspert
20. marts 2007 - 12:42 #2
Det er ganske pænt sådan set, men jeg synes ærligt talt ikke det er særlig funktionelt, at man skal scrolle ned hver gang man går ind på en ny underside.
For ikke at tale om, at hvis man kører med en lav opløsning / lille browservindue, er det ikke engang sikkert at man opdager, at er kommer noget nedenunder. Man kunne bare tro at siden ikke virkede.

Ud over det er brødteksten lidt for mørk. Det er ikke behageligt at læse. Og den lille linje nederst med adresse osv, kan jeg simpelthen ikke læse. Jeg skal anstrenge mig ekstremt meget for bare at se at den vistnok ligger på Tagensvej i Ålborg. Men telefonnummeret KAN jeg ikke læse, lige meget hvor meget jeg forsøger.

Jeg har lidt på fornemmelsen at du sidder med en billig fladskærm, som ofte har en vane med at være lidt for lys. Det kan du bare ikke regne med at alle har.

Ellers en simpel, stilren side.
Avatar billede Slater Ekspert
20. marts 2007 - 12:44 #3
Opdagede lige at den selv scroller ned, når man går ind på undersider. Det fungerer sådan set også ganske fint, så længe du altid beholder menuen inde i billedet efter en autoscroll (kan ikke lige se om den gør det, da siderne ikke er lange nok).

Med det i mente, vil jeg bare henstille dig kraftigt at sætte kontrasten på teksten op, så er du faktisk ved at være der :)
Avatar billede lund_dk Praktikant
20. marts 2007 - 12:55 #4
Jeg har rettet kontrasten de steder.. se om det ikke er bedre..?

Ligesom er topbilledet formindsket til 150pc høj, på alle sider, med undtagelse af forsiden.
Avatar billede Slater Ekspert
20. marts 2007 - 13:23 #5
Hm. Det kunne have været et problem at menuen rykker sig, fordi banneret bliver mindre, men jeg synes faktisk det fungerer. Det ser ganske godt ud nu.

Hvis jeg endelig skal fluekneppe lidt - og det skal jeg jo :P - så mangler der lidt afstand mellem brødteksten og den nederste kontakt-linje på "mission"-siden. Både æstetisk og funktionelt ville det være bedre, hvis der var samme afstand mellem menutekst og brødtekst, som mellem brødtekst og kontaktlinje. Jeg er ikke sikker på det er særlig forståeligt, så jeg tegner det lige:
http://img89.imageshack.us/img89/7708/tempjt1.gif
- Jeg ville foretrække at den nederste røde afstand var lige så lang som den øverste. Ellers siger Gestaltloven at den nederste vil blive opfattet som en del af brødteksten.
Avatar billede lund_dk Praktikant
20. marts 2007 - 21:42 #6
Hvad mener du med det er et problem at menuen rykker sig i og med banneret bliver mindre..?
Avatar billede Slater Ekspert
21. marts 2007 - 12:11 #7
Jeg siger det KUNNE have været et problem, men er det ikke.
Hvis den ikke havde scrollet ned automatisk, havde man haft en menu der bevægede sig op og ned på skærmen, an på hvilken side man gik til. Det har man også til dels nu, men det er udført så man alligevel ikke er i tvivl om hvor det er - og eftersom den er så tydelig, tror jeg ikke det er et problem, selv for uøvede internetbrugere.
Avatar billede lund_dk Praktikant
23. marts 2007 - 11:44 #8
tak for feedback..

Smid svar
Avatar billede Slater Ekspert
24. marts 2007 - 10:30 #9
Gerne :)