Avatar billede learner Praktikant
16. marts 2007 - 20:00 Der er 10 kommentarer og
1 løsning

Nogen der har en ide til et navn og evt ide til top-banner

Hejsa :o)
Jeg arbejde på en ny portal som indtil videre ligger på http://www.ReadyZgo.dk/ og jeg vil gerne have feedback på konceptet, design og allervigtigst hjælp til at finde på et bedre domænenavn.

Nu er siden jo ikke helt færdiglavet så der er nogen fejl og sætninger, som ikke er oversat til dansk osv osv men det behøver I ikke kommentere. Jeg arbejder på det.

Vedr konceptet:
Siden skal altså hjælpe rejseselskaber og luftfartsselskaber med at sælge deres last minute rejser.

Siden tilbyder desuden at holde styr på selskabernes kunder, der står klar til at købe afbudsrejser og last minute rejser. Der bliver lavet en mini-udgave som kan kaldes i en iframe på selskabernes side.

Hvad skal barnet hedde?
Er ideen realistisk?

På forhånd tak :o)
mvh learner
Avatar billede nicolaib Praktikant
23. marts 2007 - 01:38 #1
Jeg synes det potentielt lyder som en rigtig god idé. Jeg er overbevist om at mange vil kunne få glæde af det. Her tænker jeg på både firmaer og privatpersoner. Måske kan man også rette konceptet mere mod privatpersoner end der er lagt op til. Altså at lave det til en afbudsrejseportal for alle. Der skal selvfølgelig gøres noget ud af markedsføringen men så er jeg sikker på at det vil blive en succes.
Jeg synes dog imidlertid ikke at designet på siden repræsenterer idéen særligt godt. Hvordan det kommer til at se ud bør jo så afhænge af hvem det ender med at henvende sig til.
Det lyder spændende. Du kan jo skrive mere om hvad planen er herinde.
held og lykke
Avatar billede learner Praktikant
23. marts 2007 - 12:43 #2
Tak for din analyse :o)

Ja, det med design, det er ikke min stærke side, må jeg nok indrømme. Jeg leder faktisk lidt efter en som kan lave den slags for mig.

Tror I at rejseselskaberne vil være med til, at jeg holder styr på de af deres kunder som står klar til at rejse? For det jeg havde tænkt var at lave en miniudgave som selskaberne kan ligge ind på deres side. Evt i en iframe. Så der fx står "Få at vide hvis vi får en last minute rejse" og "se om vi har en lastminute rejse lige nu" og så står der intet om at det er readyZgo der står bag. måske bare "Powered by ReadyZgo." Og så evt os lave sån at selskaberne går ind på deres egen side når de har en lastminute rejse de vil registrere.

Og så er spørgsmålet også, om der er penge at tjene på det overhovedet?

Hvad med navnet? ReadyZgo. Er det ik lidt ved siden af?

Takker :o)
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. april 2007 - 15:40 #3
Hvad med ready2go?

Det andet leder tankerne hen på en konkurrence synes jeg...
Avatar billede learner Praktikant
15. april 2007 - 17:23 #4
Jep enig :o) men den er desværre taget :(

learner
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. april 2007 - 17:48 #5
Det var ærgeligt.... ellers oplagt....
Avatar billede viggosmor Nybegynder
15. april 2007 - 17:54 #6
z2go
(set to go)
Avatar billede learner Praktikant
15. april 2007 - 19:39 #7
hmmm tjae måske er det ik så tosset
:o)
Avatar billede hoeks Nybegynder
21. april 2007 - 20:52 #8
z2go synes jeg er et kanon navn - tror jeg ville vaelge det.
alternativer (har ikke tjekket om de er ledige):

rdy2go
set2go
flynow
lastflight
flynow
instantflight
... mulighederne er mange :)
Avatar billede learner Praktikant
27. april 2007 - 16:23 #9
Kanon :o)
Gode forslag!
Jeg kan personligt godt li z2go, set2go og flynow
Jeg har kigget lidt på det og tjekker om de er ledige og det er de med .dk men ikke med .com. Men det er jo også til en dansk side, så det skal jo være .dk :o)

Men synes I ikke godtnok at jeg skal finde et bedre navn end readyZgo.dk

Allesammen: Mange tak fordi i hjælper med det her :o)
Det er SÅ rart med andre øjne der kigger på det man laver.

God weekend!

Mvh
Learner
Avatar billede levil Nybegynder
28. april 2007 - 19:56 #10
Hej Learner.

Når du skal vælge firmanavn skal du gøre dig overvejelser om, hvem det er du vil henvende dig til. I dit tilfælde er det primært folk over 18 år og især dem der er ældre end dette. Af dem er det nok ikke alle der kan "forstå" z2go, set2go o.s.v. Designet af hjemmesiden bør du helt sikkert tilpasse, da det nuværende layout ligner noget en atletikforening kunne have.
Avatar billede learner Praktikant
27. november 2008 - 02:06 #11
Hej jeg havde helt glemt denne tråd. Tusind tak for jeres indlæg og hjælp.

Jeg valgte at navngive hjemmesiden til ready2travel

Smid venligst jeres svar og få point.