Avatar billede ferdinand.k Mester
13. marts 2007 - 18:59 Der er 9 kommentarer og
1 løsning

hvilken smtp skal jeg bruge

Hejsa,

Findes der en eller anden form for generel smtp der kan benyttes under flere udbydere? Når jeg sidder ét sted tvinges jeg til at bruge TDC's SMTP-adresse, mens jeg i et andet sted tvinges til at skulle bruge cybercity's... Ka man komme ud over dette?
Avatar billede vejmand Juniormester
13. marts 2007 - 19:13 #1
Hvis du opretter en Gmail kan du, men det er du måske ikke interesseret i?

http://mail.google.com/support/bin/answer.py?answer=13276&topic=1556
Avatar billede screem_brille Novice
13. marts 2007 - 19:14 #2
ja f.eks lave en gamil konto, og benytte gmails SMTP server fast.
Avatar billede vejmand Juniormester
13. marts 2007 - 19:15 #3
screem_brille >> Hvad er den af, er du ved at blive langsom....  :-)
Avatar billede screem_brille Novice
13. marts 2007 - 19:17 #4
hehe sidder lige og slår mave efter en god gang kylling i karry, det satte sine spor *G*
Avatar billede ferdinand.k Mester
13. marts 2007 - 20:36 #5
jeg har købt et domain, så jeg er ikke interesseret i at oprette en ny konto... Er der andre muligheder?
Avatar billede ferdinand.k Mester
13. marts 2007 - 20:53 #6
har fundet ud af det - jeg har købt domainet gennem cliche, og deres smtp virker ikke - dog hvis jeg benytter samme adresse som pop-konto'en så virker det... det burde der ikke være nogle problemer i, vel!?
Avatar billede ferdinand.k Mester
13. marts 2007 - 21:00 #7
nææææ, det virkede kun til de lokale mailadresser, ikke eksterne... :(
Avatar billede leif Seniormester
13. marts 2007 - 23:20 #8
Hvorfor ikke have en Gmail account til 1 formål (Det er gratis), nemlig at misbruge dem som SMTP server ?
Avatar billede kakster Nybegynder
16. marts 2007 - 10:10 #9
Det der er galt er at internetudbyderne spærrer port 25, så der kun kan bruges de server som internetudbyderne har bestemt. Dette gøres bla. for at bekæmpe spam. Jeg har været inde at tjekke om cliche tilbyder deres kunder at de kan bruge en anden port en port 25 til at sende mails via smtp.cliche.dk, men har desværre ikke kunne finde noget på det. Men prøv at kontakte cliche og hør dem om de tilbyder det.
Avatar billede screem_brille Novice
16. marts 2007 - 10:15 #10
gmail kører på en anden port end port 25, så med gmail løsningen er man udover det problem.