Avatar billede lamer Nybegynder
13. marts 2007 - 13:29 Der er 11 kommentarer og
1 løsning

Login til share - husk mit password?

Jeg har et networkshare med adgangsbeskyttelse.
når jeg logger ind, så vises normal brugernavn, password samt en checkbox for 'Husk login'
Men fra en af mine maskiner for jeg ikke 'Husk login' muligheden? (og jeg kan ikke iøvrigt ikke logge på )
Alle maskiner kører XP
Hvad er der galt? Det må være et sted i windows opsætningen der skal rettes?
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2007 - 14:32 #1
Hvis det havede været en hjemmeside så kunne du gøre sådan:

fjern din genvej.. og smid linket i din browser.. så skulle authentication box gerne komme op igen.

ved ikke om du måske kan få den frem igen ved at tilgå den gennem "Start->Kør" og så skrive adressen..
Avatar billede lamer Nybegynder
13. marts 2007 - 14:36 #2
Boxen kommer fint op - men mangler blot en checkbox for 'Gem login' (så jeg ikke behøver at indtaste password næste gang)
Har også prøvet via Kør menuen....
Avatar billede sjh Nybegynder
13. marts 2007 - 14:42 #3
når sådan.. :D det ved jeg sq ikke så..
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2007 - 14:45 #4
Hvis det er WinXP HOME, virker det ikke... ;-)
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2007 - 14:47 #5
glem mit indlæg... :-)
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2007 - 14:52 #6
Check at servicen "Protected Storage" ("Beskyttet lager" på dansk Windows) kører på din PC....
Avatar billede lamer Nybegynder
13. marts 2007 - 14:56 #7
Beskyttet lager kører og det er en XP Home....
Avatar billede Slettet bruger
13. marts 2007 - 15:06 #8
Microsoft Windows XP Home Edition lacks the Stored User Names and Passwords feature for network share connections. Windows XP Home Edition stores only Remote Access Services/Virtual Private Networking and Microsoft .NET Passport credentials.

Det ser ud som om, at denne mulighed ikke er mulig med Windows XP Home.
Avatar billede lamer Nybegynder
13. marts 2007 - 15:37 #9
æv - så må jeg opgradere....
Tak for feedback ....
Avatar billede Slettet bruger
16. marts 2007 - 13:35 #10
any time... ;-)
Avatar billede lamer Nybegynder
16. marts 2007 - 13:40 #11
:-)
Avatar billede lamer Nybegynder
16. marts 2007 - 19:13 #12
Har opgraderet til XP Pro version - og alt virker som det skal.....