Avatar billede koden Novice
12. marts 2007 - 11:43 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Åben port 8080 på router. Hvad med sikkerhed

På min router har jeg åbnet port 8080 og i gaming sektion af router indsat en bruger og 3389 for overtagelse...

Men hvor åben er mit net så hvis nogen kender min IP?
Avatar billede bufferzone Praktikant
12. marts 2007 - 13:24 #1
Det kommer helt an på hvad der lytter bag porten. Det at en port er åben siger intet om sikkerheder. Hvis der f.eks. ikke er noget bagved der svare på forespørgsler, så er det lige så sikkert som at have porten lukket (forenklet sagt)

Da det jo er de færreste der åbner porte uden at der er noget der lytter på disse porte, så forringer du i praksis din sikkerhed og det kan/bør du gøre følgende ved.

Konfigurere din forewall (og her taler jeg om en rigtig firewall, der er placeret foran din maskine, ikke zonealarm eller tilsvarende) til kun at tillade forbindelser fra de IP adresser du ønsker at bruge og evt kun via http.

Du bør også holde øje med den applikation der køre på port 8080 og sørge for at den hele tinden er opdateret
Avatar billede koden Novice
12. marts 2007 - 15:26 #2
Ja jeg skulle nok have skrevet lidt mere.
Jeg har min XP pc kablet til router og min bærbar trådløs til router på LAN siden.
Der er software firewall på pc'er men ikke password på brugerne.
Det sidste burde der vel være...men igen er det password reelt noget værd?

Men man kan vel ikke sætte password nogen steder ud over brugerens??

kan jeg i Router definere at det kun er IP adr. fra mit arb. der må komme igennem til router, eller en anden IP hvor jeg nu befinder mig?

Jeg havde tænkt sig at bruge løsningen hos venner som jeg hjælper med pc problemer.
Men jeg kan nok ikke overbevise dem om en hardware firewall alle sammen :-))
Avatar billede koden Novice
12. marts 2007 - 15:55 #3
evt. se mit spørgsmål her. Forklarer hvad det er jeg gør...
Avatar billede koden Novice
30. januar 2008 - 08:51 #4
Gammel sag. jeg lukker den. Vil nogen have point så svar senest i dag...