Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
10. marts 2007 - 09:13 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Forbindelse mistes mellem .aspx og codebehind

Jeg havde en fungerende .aspx og codebehind, men pludselig (mig bekendt gjorde jeg ikke noget forkert) giver den mig bølgestreger under denne:

<%@ Page Language="VB" MasterPageFile="~/MasterPage.master" AutoEventWireup="false" Codefile="Ordliste.aspx.vb" Inherits="Ordliste" title="Untitled Page" %>
<%@ MasterType virtualPath="~/MasterPage.master"%>

og i codebehindfilen Ordliste.aspx.vb sættes der bølgestreger under alle objekter på formen: knapper, tekstbokse etc. Når jeg dobbeltklikker på fx. en knap på formen, så kommer jeg til codebehindfilen, men ikke til det rigtige sted. Det er som forbindelsen mellem de to filer delvist er brudt.

Jeg har lignende forms i applikationen, der ikke giver fejl.

Hvordan får jeg dem til 'kende hinanden' igen?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
10. marts 2007 - 09:34 #1
Tillægsopolysning: der er ikke bølgestreger under
<%@ MasterType virtualPath="~/MasterPage.master"%> - kun den øverste.
Avatar billede mochr Nybegynder
10. marts 2007 - 12:01 #2
"bølgestreg" indikere at den skal starte ved root.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
10. marts 2007 - 13:38 #3
Det er ikke '~', jeg mener - det er bølgestreger UNDER teksten.
De er jo et udtryk for fejl. Jeg har iøvrigt 'løst'det: jeg lavede en frisk side og kopierede NØJAGTIGT, hvad der stod i de to filer med 'fejl' - herefter var der ikke fejl i de nye sider.

Jeg undrer mig stadig over, hvordan det kan ske?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2007 - 20:59 #4
AutoEventWireup="false" prøv at sætte til true.
Hvad hedder din klasse i codebehind ?
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. marts 2007 - 10:29 #5
Jeg prøverede at sætte AutoEventWireup til true, men det havde ingen virkning. Jeg prøvede også med en refresh uden held.
Klassen hed 'redigerord'. Jeg har prøvet i Word at sammenligne de to codebehind og eneste forskel er klassenavnet.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. marts 2007 - 10:48 #6
Inherits="Ordliste" skal skiftes til Inherits="redigerord".
Inherits skal indeholde navnet på klassen.
Avatar billede Kim Neesgaard Seniormester
11. marts 2007 - 10:59 #7
Aha - det er her, hunden ligger begravet! Det er jo også tilfældet med de nye filer, som jeg kopierede til. Tak for forklaring! Lægger du et svar?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
11. marts 2007 - 11:45 #8
svar :)