Avatar billede gunn Nybegynder
04. marts 2007 - 11:48 Der er 1 kommentar

Insert into SQL Database

Hej, jeg er igang med at lave et projekt og er løbet ind i nogen problemer.

Dim tableAdapter As New Database1DataSetTableAdapters.Table1TableAdapter
        Dim rowsAffected As Integer
        rowsAffected = CType(tableAdapter.Insert(True, Date.Now), Integer)
MsgBox(rowsAffected)

Nå jeg køre denne kode kommer der en msgbox frem hvori der står "1"
men nå jeg går ind i min database og finder frem til min table er der ikke blevet indsat noget date. Hvad gør jeg forkert ?
Avatar billede capn Nybegynder
11. marts 2007 - 15:43 #1
lige en lille kommentar: du kan bruge CInt() i stedet for CType(object, Integer)

Dit spørgsmål kan jeg ikke lige svare på med sikkerhed, men jeg vil tro at fejlen er at det ikke er nok at indsætte rækken i tableadapteren. Bagefter skal du også updatere så så data bliver synkroniseret md databasen. Jeg kan desværre ikke huske hvilken sub på hvilket objekt du skal kalde for at gøre dette.

http://www.ogp-consult.dk