Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 16:11 Der er 16 kommentarer og
1 løsning

Computer genstarter

OK... Jeg er ved at blive sindssyg!

Jeg har lige fået installeret en proacces ADSL løsning fra TDC.
Her følger som sagt en router med, og har derfor investeret i 3 netkort (Der skal kobles 3 PC\'ere op på TDC\'s ADSL router). Men når jeg er på Nettet kan computeren finde på pludselig på at genstarte. Problemet var der ikke da jeg kørte med en ISDN linje fra CC. Jeg mener derfor at problemet må skyldes kommunikationen mellem enten router og netkort eller bare netkortet generelt... Jeg er lost og har geninstalleret OS fjorten gange. Producenten af Netkort har ikke hørt om problemet og det har TDC heller ikke er der nogen her der har???

Jeg kører i øvrigt WinME, men har også prøvet Win98SE og Win2K... samme problem
Avatar billede maxwell Nybegynder
28. maj 2001 - 16:16 #1
Måske ligger problemet i at du har 3 computere i samme router, jeg ved at det skulle være muligt men tror ikke at det er en god ide... Prøv at låen en hub og samle det med, for at se om det ikke vil løse det problem....
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 16:20 #2
Problemet er der også når kun en computer er tilsluttet...
Avatar billede maxwell Nybegynder
28. maj 2001 - 16:23 #3
hvilke frabrikat er netkortene ???
Avatar billede maxwell Nybegynder
28. maj 2001 - 16:23 #4
har du prøvet at koble to maskiner direkte sammen ??? er der der nogle problemer ???
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 16:27 #5
Jeg har prøvet med to forskellige netkort..
et D-Link og et Trendnet, nej jeg har ikke prøvet at koble to computere sammen, men mener ikke det kan være problemet, for det er kun når jeg er på Nettet at den genstarter...

Sender routeren nogle informationer tilbage til PC\'en som kan få den til at genstarte?
Avatar billede maxwell Nybegynder
28. maj 2001 - 16:33 #6
det bør den vel ikke ku\'... men ved det ikke med sikkerhed... er problemet det hvis du gå på nettet med alle 3 hver for sig.. ??? altså kun en maskine på routeren ??
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 16:36 #7
Ja...
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 16:53 #8
Har lige haft en uventet genstart, og da den kom op at kører igen, fik jeg en blå skærm der sagde...

En undtagelse 0D er opstået ved 0028:C002B265 : VxD denne blev kaldt fra 0028:C0070598 i VxD

Derudover fik jeg yderligere en blå skærm der sagde

Filnavn: VFAT(01)+0000C705 Fejl: 0E:0028:C004C1F5

Kan det være til nogen hjælp med at finde en løsning....
Avatar billede maxwell Nybegynder
28. maj 2001 - 16:55 #9
hvornår kom denne meddelse ???? før eller efter en forbindelse til nettet ???
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 16:57 #10
Efter..
Avatar billede sjensen Nybegynder
28. maj 2001 - 17:12 #11
Check at du ikke har IRQ konflikter efter installationen af netkortene. Noget kunne tyde på at det er der problemet ligger, når fejlen først kommer når du aktiverer nettet. Indtil det opstår der ingen konflikter fordi kun en hardware enhed brugr IRQ\'et, men så snart du starter nettet opstår konflikten og du får fejl/blå skærm.
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 17:14 #12
BIOS\'en står til at bestemme IRQ adresser og WinME siger ikke noget om konflikter, men det tyder helt klart på at Netkortet laver noget ballade et sted...
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 17:18 #13
Hvad hvis man prøver at sætte en fast IRQ på netkortet, er der nogen der kan finde ud af det?
Avatar billede ec Nybegynder
28. maj 2001 - 17:24 #14
OK.. Har lige været et smut i BIOS\'en og fastsat en IRQ adresse for den PCI slot Netkortet sidder i...
Men det er iøvrigt ikke hver gang der kommer en blå skærm, kun nogle gange og der kan gå op til en times tid førend PC\'en pludselig kan finde på at genstarte mens jeg er på Nettet...
Avatar billede ®azzer® Nybegynder
29. maj 2001 - 17:00 #15
Har du prøvet at skifte slot ? Jeg har ladet mig fortælle at det kan lade sig gøre at løse konflikter på den måde...
Avatar billede langben Nybegynder
31. maj 2001 - 05:56 #16
Fejlmeddelelsen tyder klart på en RAM-fejl - hvorfor det så lige er når du er på nettet at det går i kage virker derfor underligt - men prøv alligevel med en anden ram og se om fejlen stadig opstår.
Avatar billede ec Nybegynder
04. juli 2001 - 18:11 #17
Jeg giver langben pointene, det er lang ti dsiden, men det var en defekt ram blok