Avatar billede reginho Nybegynder
02. marts 2007 - 12:33 Der er 12 kommentarer og
1 løsning

Hvordan aktiverer jeg et .com domæne?

Hej

HAr købt et .com domæne hos gratisdns for en uge siden. Jeg har sat det op med ip, CNAME etc. men hvordan aktiverer jeg det? Jeg ved at danske domæner skal aktiveres hos DK hostmaster, men hvad med .com domæner?

Mvh
Regin
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. marts 2007 - 12:52 #1
Ja, mange ting i Danmark foregår på en underlig måde.  Dit .com domæne skulle gerne bare vide. Der kan gå tid fra du sætter en IP-adresse, til den virker - hvornår gjorde du det.
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
02. marts 2007 - 12:53 #2
Ha ha: "skulle gerne bare VIRKE"
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. marts 2007 - 13:34 #3
et .com og de fleste andre domæner, er der ingen aktivering og de virker får øjeblikke efter, de er registreret. Men det kan være gratisdns ikke er så hurtige som andre. Men har du tjekket om det overhovedet er registreret.
Avatar billede reginho Nybegynder
02. marts 2007 - 14:11 #4
Hej begge

Ja, jeg har faktura mv og har sat domænet op, helt i samme stil som de andre domæner jeg administrerer. Det er denne adresse: www.lederuddannelse.com og jeg får en mystisk 404 fejl, men jeg ved ikke hvad det betyder..?

Mvh
Regin
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. marts 2007 - 14:20 #5
Det har intet med dns'en at gøre, eller jo det kan det...

Der er to ting i det.:

1. Du har peget på den forkerte ip.
2. Det er en konfigurationsfejl på den server du henviser til. Så det er der du skal kigge.

Jeg vil sige at det er 2'eren du skal kigge på.
Avatar billede reginho Nybegynder
02. marts 2007 - 14:26 #6
Pokkers, jeg må lige få fat i hosting firmaet så :)
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. marts 2007 - 14:30 #7
Okay... Det virker som at de ikke har registreret hostheaderen lederuddannelse.com i deres opsætning...

Men hvem bruger du da... umiddelbart ligner det at de ligger på en adsl-linie.
Avatar billede reginho Nybegynder
02. marts 2007 - 15:06 #8
Ja.. Jeg bruger en lille virksomhed som hedder neoweb.dk. Jeg har ellers aldrig problemer med det..
Avatar billede ttopholm Nybegynder
02. marts 2007 - 15:25 #9
okay, kender dem ikke ;-)

Men tag fat i dem, er helt sikker på fejlen ligger der.
Avatar billede Slettet bruger
05. marts 2007 - 19:26 #10
"reginho" sorry for spam, men gider du ikke lige gøre denne færdig http://www.eksperten.dk/spm/763150
Avatar billede reginho Nybegynder
06. marts 2007 - 14:59 #11
Hej top

du havde ret. I opsætningen havde de brugt lederuddannelser.com og ikke lederuddannelse.com... Hmm..
Jeg vil gerne give point til begge hvis i lige smider et svar. Tak for hjælpen.

Mvh
Regin

Ps. Helgec: Jo, sorry.. Har været hængt op på job og har ikke taget mig sammen til at afslutte den..
Avatar billede erikjacobsen Ekspert
06. marts 2007 - 15:16 #12
Ingen point til mig, tak.
Avatar billede ttopholm Nybegynder
06. marts 2007 - 16:29 #13
svar