Avatar billede nesdam Nybegynder
02. marts 2007 - 10:28 Der er 9 kommentarer og
2 løsninger

Undgå Apple Quicktime starter op iproceslinjen

Hvordan undgår jeg at Apples Quicktime starter automatisk op og ligger i proceslinjen.
Det er meget sjældent jeg skal bruge programmet og ønsker derfor ikke det "ligger" i proceslinjen
Avatar billede ymze Nybegynder
02. marts 2007 - 10:54 #1
Hey

tryk på start på skrivebordet og vælg kør der skriver du msconfig vælger fanen start så kliker du fluebenet fra quicktime og trykker anvend. så kommer det et eller andet med at du skal genstarte så genstarter du bare.
Avatar billede hmann Nybegynder
02. marts 2007 - 10:54 #2
start -> kør -> skrive: "msconfig" og tryk på enter

Så kommer der et vindue frem som hedder: Systemkonfigurationsprogram

Vælg fanebladet "Start"

Fjern hak i den/de linier der hedder noget med quicktime og tryk "ok"
Den kommer nu og siger at du skal genstarte computeren for at ændringerne træder i kraft.

Når du kommer ind i windows igen, får du en meddelelse om at du har brugt konfigurationsprogrammet. Bare sæt hak i "vis ikke denne besked" og tryk ok.
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
02. marts 2007 - 10:54 #3
Højre klik i bundlinjen (den blå) vælg "Egenstaber" og et faneblad med navnet "Proceslinje" vises i bunden af den har du "Meddelsesområde" hvor du har en knap der hedder "Tilpas" herunder kan du skjule og vise elementer.

Ang. at fjerne dem helt under opstart så brug dette med forsigtighed:
Klik på Start-knappen i nederste venstre hjørne
Klik på Kør...
Skriv msconfig og tryk OK
Klik på fanebladet Start
Fjern fluebenene ud for processer, der ikke bør starte.
Avatar billede hmann Nybegynder
02. marts 2007 - 10:54 #4
sorry - kom lige 9 sekunder for sent ;o)
Avatar billede hmann Nybegynder
02. marts 2007 - 10:55 #5
der er så åbenbart stor enighed om hvordan dette gøres :o)
Avatar billede tjgrindsted Nybegynder
02. marts 2007 - 10:56 #6
ja der findes vist kun en mulighed... :)
Avatar billede johnstigers Seniormester
02. marts 2007 - 20:32 #7
Kan også gøres i indstillinger for Quicktime :)
Avatar billede nesdam Nybegynder
03. marts 2007 - 14:39 #8
Point er fordelt.
Har slettet quicktime. Synes det er noget skrammel men skal jo nok få brug for den igen!!
Til John Stigers: HVOR helt nøjagtigt i quicktime kan du fortælle at programmet ikke skal starte op. Jeg kan ikke finde det!!
Avatar billede gratis Nybegynder
04. marts 2007 - 04:52 #9
>>> HVOR helt nøjagtigt i quicktime kan du fortælle at programmet ikke skal starte op. Jeg kan ikke finde det!! <<<

under fanebladet, Advanced --> Tray Icon, fjern flueben fra "Install QuickTime icon in system tray"
Avatar billede johnstigers Seniormester
04. marts 2007 - 11:08 #10
:)
Avatar billede gratis Nybegynder
06. marts 2007 - 15:15 #11
til madsen> alternativ freeware Quicktime ka hentes her: http://www.free-codecs.com/download/QuickTime_Alternative.htm