Avatar billede kano Nybegynder
01. marts 2007 - 21:33 Der er 4 kommentarer

Oprette tekst i word som kan minimeres/maksimeres med et +

Hej,
jeg har forgæves prøvet at kigge på google omkring muligheden for at skrive tekst i et word dokument, som kan minimeres når man kun har brug for at læse overskriften på emnet.

Jeg har kigget på at skjule tekst, bruge vb kode, eller VSTO til at expande/collapse en range, men jeg syntes ikke at kunne få det til at give mening i forhold til det jeg ønsker.

Er det ikke muligt at sætte nogle klammer omkring teksten og så minimere den? Lidt ligesom vi minimerer kode i små chunks?

På forhånd tak,
Kasper
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2007 - 21:36 #1
Hvis du bruger de indbyggede overskrifter og Dispositionsvisning, er det muligt kun at få vist overskrifter, og så vise/skjule teksterne efter behov.
Avatar billede kano Nybegynder
01. marts 2007 - 21:50 #2
Er "Dispositionsvisning" det samme som "Outline" i den engelske version, for så er det næppe en option, idet dokumentet skal kunne vises (nærmere sagt skjule teksten) i alle typer af visning, Normal som Web....
Avatar billede jkrons Professor
01. marts 2007 - 22:05 #3
Det er det. Jeg kender ingen umiddelbar funktion, der kan vise/skjule tekst i alle visninger. Det kan måske programmeres, men jeg tror ikke at det bliver nemt.
Avatar billede mrgumble Nybegynder
05. marts 2007 - 10:28 #4
Du er allerde inde på noget selv. Er det ikke en mulighed, at skjule teksten?

Hertil er der to muligheder. Du kan vælge at oprette en typografi for hver blok du forsøger at skjule - eller du kan få VB til at skjule en bestemt mængde tekst der er markeret af en bogmærke.
Du har nemlig overset én vigtig detalje: Markere noget tekst, vælg "Formatere" - "Skrifttype" og i boksen derinde sæt flueben i "Skjult". Trylle trylle trylle, teksten er væk! (Kræver at du slår visning af skjult tekst fra i første faneblad af Indstillinger).

Hvis du vil lege med VB, så markere din blok og indsæt et bogmærke på det. F.eks. "SkjultTekst_1". I VB laver du en makro hvor der står:
ActiveDocument.Bookmarks("SkjultTekst_1").Range.Font.Hidden = True

Så laver du en lille værktøjslinie med en knap der henviser til makroen og så er du godt kørende.
Du kan evt. udvide med, at din makro selv finde ud af, hvilket bogmærke markøren sidder i og så skjuler dén...