Avatar billede imran Nybegynder
01. marts 2007 - 12:48 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Flere sites på samme IIS

Hej eksperter

Jeg sidder og har hovedbrud over følgende: Hvis man på en IIS har flere websites, som bliver tilgået udefra den store verden, og man så er nødt til at opdatere ét af sitene, skal man så lukke for IIS eller kan man "nøjes" med udelukkende at lukke for præcis dét site, som man skal opdatere?

Tillægsspørgsmål: Hvordan "lukker" man ét site? Omdøber man den så den ikke kan tilgås eller er der en mere elegant måde?

På forhånd tak...
Avatar billede screem_brille Novice
01. marts 2007 - 13:45 #1
http://support.microsoft.com/kb/308163

man kan sagtens lukke kun et site.

man deaktiverer sitet under IIS manager.
Avatar billede imran Nybegynder
01. marts 2007 - 15:29 #2
Jeg har måske ikke udtrykt mig helt klart. Men jeg mener altså et tilfælde hvor man har flere sites på IIS ´en med forskellige IP-adresser. Er det i det tilfælde muligt at lukke for ét af sitsene uden at det påvirker de andre sites(som alle sammen ligger på samme IIS)??
Avatar billede lundorff-net Nybegynder
01. marts 2007 - 15:41 #3
Når du har flere sites på IIS, så går du ind i din IIS adminstration, klikker på sites, og så skulle du gerne få en en række med alle de sites du har, så højreklikker du på det site du vil ændre på og stopper det, og det påvirker IKKE nogle af de andre sites!! Du skal selvfølgelig ikke stoppe IIS'en, kun det enkelte site :-)
Avatar billede imran Nybegynder
01. marts 2007 - 15:54 #4
OK tak for hjælpen, smider du lige et svar screem_brille
Avatar billede imran Nybegynder
01. marts 2007 - 15:56 #5
Undskyld lundorff-net, jeg kom til at give pointene til screem_brille. Var lidt for hurtig på tasterne, men tak for hjælpen!