Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 10:53 Der er 15 kommentarer og
1 løsning

Et strømstik til en compaq fladskærm

Har for nyligt fundet en gammel compaq fladskærm herhjemme i al  rodet.

Skærmen ser ud til at være i såkaldt fin stand og mangler faktisk kun et strømstik. Det er så her mit lille problem kommer ind, har aldrig set et sådan stik før.

Skærmen er en Compaq 1510 og stikket ser sådan ud:
http://www.peecee.dk/uploads/0207/1_img_1118.jpg

Btw, har ikk kunne finde noget på nettet omkring skærmen. :(

Håber der sidder en derude der evt. kan svare mig på hvilket stik jeg skal bruge og hvor jeg kan få fat på det. Eller er der måske en som ligger inde med sådan et stik?

Mvh Lars
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2007 - 11:04 #1
det nemmeste er at sætte et andet stik på, og så benytte en AT strømfosyning til den (hvis det lyder interessant, kan jeg godt måle stikket på min skærm så du ved hvilke ben der er hvad)

stikket ligner et mini din stik, men det er det ikke benene er noget tykkere og selve stikkket er også større end et minidin stik.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 11:14 #2
Lyder lidt besværligt...

Det er altså ikk noget kendt stik kan jeg så gætte mig til!

Men mon ikke det er muligt at købe sådan et for sig selv?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. februar 2007 - 11:31 #3
Står der er model nummer?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. februar 2007 - 11:33 #4
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. februar 2007 - 11:39 #5
Du kan prøve om du kan finde det her: http://www.partsuniverse.com/wholesale/ac_adapters.html
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 11:40 #6
Så tror da f..... i ikke kan finde noget, jeg kom til at skrive forkert nr. Modellen hedder: Compaq 1520

Sorry. :/
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. februar 2007 - 12:07 #8
http://www.shentech.com/acadforlcdmo.html
http://www.komplett.dk/k/kl.asp?bn=10164

Måske noget her.

Kan ikke finde den på edbpriser :(
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 12:09 #9
Tror jeg da godt nok også. Hmm, så tager jeg min jomfru tur på Ebay. :S

Smid et svar, så får du point når jeg har fået stikket og set om det virker.
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 12:11 #10
Hmm, har jeg ret i den som er på ebay er i USA?
Avatar billede mcgoat Nybegynder
28. februar 2007 - 12:14 #11
yep. ellers var det ebay.co.uk (England)

Smider et svar hvis jeg har fundet noget du kunne bruge, ellers afviser du bare :) Kan ikke finde mere :/
Avatar billede Slettet bruger
28. februar 2007 - 12:23 #12
Kigger lige på det, melder tilbage senere :)
28. februar 2007 - 21:27 #13
Søg på skærmens part nummer på denne link:
http://h20141.www2.hp.com/hpparts/default.asp?cc=US&lang=EN
Så kan du finde reservedels nummer + pris på strømforsyningen.
Hvis du synes en original er for dyr, kan du jo bruge part nummer på strømforsyningen til at finde en på nettet.
ps. en psu til en tft1520 ser ud til at koste 36$
Avatar billede screem_brille Novice
28. februar 2007 - 23:13 #14
husk at PSUer fra USA, kører med 110V og det er ikke sikkert de kan køre 230V.
Avatar billede screem_brille Novice
27. marts 2007 - 02:09 #15
noget nyt her ?
Avatar billede Slettet bruger
17. april 2007 - 14:25 #16
screem_brille - Har desværre aldrig fået at i stikket :(

Men lukker bar her.