Avatar billede hyha Nybegynder
25. februar 2007 - 01:05 Der er 4 kommentarer og
1 løsning

Find min pc, efter den er blevet stjålet

Hej.

Jeg er så uheldig at min bærbare lige er blevet stjålet.
Det eneste jeg har på den er at jeg har set de har været online på min MSN og jeg har MAC adressen på det netkort der sidder i.
Kan pc'en spores ud fra dette??

Håber der er nogen der kan hjælpe mig...
Avatar billede old-faithful Praktikant
25. februar 2007 - 02:47 #1
Hvis du kan få fat i tyvens IP-adresse kan du overdrage den til politiet, og så kan de i princippet spore den. Der findes en lang række metoder, bl.a. til MSN, som jeg har beskrevet i min artikel (5 point): http://www.eksperten.dk/artikler/1050
Avatar billede ph_wiz Nybegynder
26. februar 2007 - 17:08 #2
Selvom du har mac_adr på den, så kan den ændres i løbet af 2 min så vil ikk sætte min lid til det. men hvis de nu er så dumme og ik har gjort det, så tag kontakt til de forskellig udbydere og oplys din mac-adr og fortæl dem at den er meldet stjålet til politiet
Avatar billede old-faithful Praktikant
10. juni 2007 - 12:48 #3
Der sker vist ikke mere her. Lukketid?
Avatar billede hyha Nybegynder
01. juli 2007 - 20:53 #4
Hhmm... til andre ærgelige sjæle der skulle have mistet deres PC, og derfor skulle havne her, så vil jeg lige fortælle:
Jeg kontaktede nogle af de udbydere der var i området hvor PC'en blev stjålet, og med tilladelse fra politiet scannede de deres netværk. Dog uden held, men det er så muligt =D
Efter et par dage så jeg min MSN gå online. Jeg registrerede tidspunktet, og nævnte det for politiet. Det lykkedes herefter politiet at få en kendelse til at søge i microsofts MSN databaser. Og man finder ud fra dette frem til en IP adresse hvorfra min PC har været online. Det skulle så vise sig at være et ubeskyttet AP den var hoppet på. Så politiet ransagede et lejlighed lige i området.
Det hele var tæt på, men ikke tæt nok på...
Avatar billede old-faithful Praktikant
01. juli 2007 - 21:31 #5
Det var da ærgerligt :-(

Men interessant at høre hvilke muligheder politiet i princippet har i sådanne sager.