Avatar billede blackscorpion Nybegynder
24. februar 2007 - 19:06 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Drilske moduler på php 5.2.1

Hej Folkens.

har lige installeret apache og php med tilhørende mysql og phpmyadmin.

Problemet fremkommer nu at phpmyadmin ikke kan loade mysql modulet i php.

lige så snart jeg at jeg aktivere extension_dir="c:\php\ext"

og genstarter apache, så kommer den op med ca. 2700 fejl om at den ikke kan finde de forskellige moduler.

uanset hvad jeg gør er det enten eller.

når den ikke er aktiveret, ingen problemer, når den er... tonsvis af fejl.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
25. februar 2007 - 04:30 #1
har rodet lidt rundt og fået de fleste fejl væk.. nu driver extension_dir i php.ini mit så bare til vanvid...

uanset hvad jeg end skriver så fejler den..

PHP Warning:  PHP Startup: Unable to load dynamic library 'C:\\php\\ext\\ext/php_mysql.dll' - Det angivne modul blev ikke fundet.\r\n in Unknown on line 0

extension_dir="C:\php\ext" <-- fejl
extension_dir="C:\php\ext\" <-- fejl
extension_dir="C:/php/ext" <-- fejl
extension_dir="C:/php/ext/" <-- fejl

osv osv osv... nogle der har nogle ideer, what so ever, til hvad fanden (undskyld sproget) jeg skal skrive her før den gider godtage php_mysql.dll som en extension ?

alt lægger i c:\php\ext
Avatar billede showsource Seniormester
25. februar 2007 - 08:24 #2
Du mangler at tilføje php dir som systempath

http://www.phpbegynder.dk/artikler.php?id=20&page=3

Du kan godt blot kopiere libmysql.dll til dit windir.
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
25. februar 2007 - 09:55 #3
nu fik jeg ikke skrevet lidt i halv seks i morges, men har faktisk fået det til at virke, nu er problemet bare at windows går ind og kronisk skrivebeskytter min phpmyadmin mappe, og så brokker den sig. :S
Avatar billede blackscorpion Nybegynder
25. februar 2007 - 12:05 #4
løst