Avatar billede bgo Nybegynder
23. februar 2007 - 16:06 Der er 1 kommentar og
1 løsning

Endnu en IIS + Apache tråd

Jeg ved der er nogle stykker af dem, dog synes jeg ikke lige jeg kan finde de svar jeg har brug for (altså, udover at bekræfte hvad jeg allerede ved ;))

Men, endnu engang er det for mig et spørgsmål om så vidt muligt at gå med livrem og seler, så tilgiv mig hvis det virker lidt dumt ;)

Jeg har i øjeblikket en live IIS server installeret, der benytter sig af ASP, PHP, Access og MySQL. Jeg er i forvejen igang med at "udskifte" min ASP og Access med PHP og MySQL - så det er lidt af en blandet landhandel, og har både ASP sider der benytter Access og MySQL.

Mit mål er at gøre Apache til min primære webserver, og have IIS liggende til en smule ASP (til demo, test, og for ikke at glemme ASP helt ;)), men da omprogrammering tager tid og det nuværende jo er live, så vil jeg sikre mig at jeg ikke får ødelagt noget, når jeg for en midlertidig periode installerer Apache som sekundær webserver mens jeg lærer den at kende, sætter den op og tester. Planen er, at have IIS kørende, som nu, på port 80 og Apache på port 81, og når jeg er klar så bytte om på portene.

Det jeg er mest bekymret for, det er om det evt. kunne ske konflikter hvis begge webserevere benytter samme installationer af PHP og MySQL, men også andre konflikter der evt. måtte opstå trods forskellige portnumre, og andet jeg skal tænke på/tage højde for.

OS: Win XP Pro, IIS: 5.1, Apache: 2.2.4, PHP: 4.3.10 (ISAPI), MySQL: 4.1 (Server)
Avatar billede bgo Nybegynder
23. februar 2007 - 17:10 #1
Åh ja, lidt info om mulighederne for at få informationer svarende til (fra performance monitor) Connection attempts/sec, Current anonymous users, current connections (vigtig) mm. ville også være rart
Avatar billede bgo Nybegynder
28. august 2007 - 14:47 #2
lukker