Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 12:03 Der er 30 kommentarer og
1 løsning

tilgå CS1.6 server data med .NET

Kan man med .NET tilgå forskellige data på en CS1.6 Server og så poste det på et website. CS serveren ligger på en server og webserveren på en anden.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 14:18 #1
Ja det kan du godt. Du kan evt sætte en webservice op på cs serveren og med den hente det nødvendige data og sende det til webserveren.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 15:08 #2
kan du hjælpe mig igang?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 15:18 #3
En simpel tutorial:
http://abstractvb.com/code.asp?A=1006

Du skal lave en funktion som returnerer det data som du ahr bruge for.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 16:59 #4
så skal jeg jo have en editor, findes der en der er gratis?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 17:14 #5
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 17:16 #6
er den gratis?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 17:18 #7
ja selv om det er microsoft produkt er den gratis :)
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 17:56 #8
kan man få det program til at arbejde sammen med MS sql server 2000?
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 18:29 #9
så har jeg lige et spørgsmål, jeg er jo ikke vant til at kode i .NET så jeg er på bar bund.

Når jeg kigger på guiden du linkede til så ser web-services anderledes ud end den jeg får fra i den editor, betyder det noget for mit resultat?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 18:49 #10
har du noget programmerings erfaring?
C# og asp.net er bygget til at kommunikerer med sql server 2000
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 18:53 #11
jeg har lavet nogen ting med asp, men jeg har ikke prøvet .NET før.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 19:01 #12
så har du lang vej igen.
Det er ikke noget simpelt projekt du er igang med.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 19:06 #13
nej det ved jeg skam godt, men .NET skal man jo lære.

Måske du kan hjælpe mig med at sætte det op.

Jeg hoster selv mine sites og min sql server og der er allerede mulighed for at bruge .NET på min web server.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 20:04 #14
Du bør gå ind på http://www.asp.net/learn/default.aspx?tabid=63 og kigge lidt rundt hvad der findes af alle mulige gode ting i asp.net .
At sætte et asp.net 2.0 site op er lige så nemt som at sætte et html site op.
Lav en mappe  wwwroot folder.
Gå ind i IIS manager og lav den om til en applikation.
Gå hen til asp.net fanebladet og sørg for at asp.net versionen 2.0xxxx
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 20:57 #15
har fundet ud af det og har også fået kontakt til sql server som ligger på min webserver.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
21. februar 2007 - 21:34 #16
hvis du vil må du gerne hjælpe mig med at lave den web service og hjælpe mig med at poste de data jeg kan hente
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 21:58 #17
Jeg ville gerne men jeg tror at det kommer til at tage en hel del tid.
Problemet er til dels at jeg ikke kender formatet af data og lidt for meget arbejde.
Du kan evt spørge på et cs forum om der er nogen der kender eksisterende værktøjer til at hente data eller til hvordan det hentes bedst ud af log filerne.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
21. februar 2007 - 21:59 #18
Men jeg vil selvfølgelig gerne prøve at hjælpe dig med gode råd og lidt vejledning.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
01. marts 2007 - 21:49 #19
nu har jeg læst et par tutorials og lavet de øvelser der fuldte med, men jeg ved stadig ikke hvordan min webservice skal være.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
03. marts 2007 - 17:04 #20
Nej det er som sagt ikke nogen nem opgave.
Du bør nok prøve at kigge i forskellige forums for at finde ud af hvordan du henter data fra cs filerne.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
03. marts 2007 - 19:53 #21
Jeg ved at man kan hente den data jeg vil med PHP, men jeg har en hjemmeside som er lavet i asp og jeg hoster selv min hjemmeside. Desuden vil jeg gerne lære .NET og det kan da godt være det er en stor mundfuld, men sådan er det bare.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
04. marts 2007 - 14:04 #22
nu har jeg lige snakkert med en web programmør og det er tilsyneladende ikke nødvendigt med en webservice når både min web server og cs server står på mit netværk. Mener du det er rigtigt?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
04. marts 2007 - 15:27 #23
Nej Ikke nødvendigvis.
Fordelen ved en webservice er at hvis du en dag flytter cs serveren væk fra dit netværk kan du stadigvæk få fat i data.
Du kan måske også have en løsning hvor du henter dem direkte til websiden eller hvor du på cs serveren henter dem ud og gemme dem i en database.
Mulighederne er mange.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
09. marts 2007 - 13:19 #24
nå jeg er ikke kommet længere, men må jeg videre. Jeg har fundet ud af at der ligger en funktion i en CS server der hedder log_adress, hvis jeg fx. skriver log_adress <web-server IP> i CS serverens consol, så bliver stort set al infomation sendt til min webserver og så er det bare et spørgsmål om at finde ud af hvordan jeg behandler den data strøm.
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2007 - 21:12 #25
ja jeg kender ikke formatet, så jeg kan ikke hjælpe dig så meget med det
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
10. marts 2007 - 21:16 #26
hvordan finder jeg ud af hvad format det er og hvordan "fanger" jeg dataen?
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2007 - 21:34 #27
Jeg vil tro at du skal prøve at spørge inde på der hvor du downloadede serveren.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
10. marts 2007 - 21:50 #28
det skulle være unix
Avatar billede dr_chaos Nybegynder
10. marts 2007 - 22:06 #29
nu mente jeg cs serveren.
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
10. marts 2007 - 22:10 #30
ja det skulle være unix
Avatar billede thomasmyg Nybegynder
24. juni 2007 - 23:45 #31
jeg har mistet intressen for CS så jeg lukker spørgsmålet.