Avatar billede thecokeguy Nybegynder
20. februar 2007 - 15:08 Der er 6 kommentarer og
1 løsning

Hastigheden på en server

Hej...

Jeg ville lige høre hvad der spiller ind til at påvirke en servers hastighed.

På forhånd tak.
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 15:11 #1
cpu, ram, hd, hvad der spiller mest ind afhænger af dens opgaver.
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
20. februar 2007 - 15:16 #2
Hvad med dens internetopkobling?
Avatar billede venturer Nybegynder
20. februar 2007 - 15:20 #3
Du skal tænke på at en server i bund og grund ikke er forskellig fra en alm. PC.
Jo mere ram du har i jo mere kan maskinen af gangen. Jo hurtigere CPU jo hurtigere kan den arbejde. Jo hurtigere internetforbindelse, jo hurtigere kan den up/downloade.

På en server er disse resourcer dog ofte prioriteret anderledes. En PC skal oftest have et hurtigt grafikkort. Dette er sjældent nødvendigt på en server hvor harddisk hastigheden dog ofte er vigtig.

På din PC vil du ofte have brug for at kunne downloade hurtigere hvor du på serveren ofte skal kunne uploade hurtigere (når folk downloader fra sereveren, svarer det jo til at serveren uploader).
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
20. februar 2007 - 18:16 #4
Hvordan får man en internet-forbindelse med høj upload?
Avatar billede screem_brille Novice
20. februar 2007 - 18:32 #5
kommer an på hvor i landet du bor (hvilke muligheder der er)
Avatar billede challenge Praktikant
20. februar 2007 - 18:34 #6
Tjek evt. om du har mulighed for fibernet - mener at det er Dong der udbyder dette...
Avatar billede thecokeguy Nybegynder
22. februar 2007 - 15:10 #7
takker