Avatar billede the-dif Nybegynder
20. februar 2007 - 09:27 Der er 3 kommentarer

Backup af mailbox på exchange server

Jeg vil gerne kunne tage en backup af en brugers mailbox inden jeg lukker brugeren, men synes ikke jeg kan finde noget der kan vise mig hvordan jeg skal gøre dette...

Jeg vil gerne ha mailboxen eksporteret ud som en PST-fil...

Nogen idéer..?
Avatar billede venturer Nybegynder
20. februar 2007 - 09:36 #1
Du skal have dit program til lege MAPI klient, for at kunne connecte til Information Store (servicen der giver adgang til databasen) og dermed eksportere en given brugers data.
Avatar billede lasserasch Juniormester
22. februar 2007 - 21:01 #2
Hejsa. Jeg administrerer ca. 500 brugere fordelt i vores afdelinger i hele europa. Jeg gør det samme hver gang en bruger fratræder sin stilling.

Jeg har heller ikke fundet noget smart værktøj, men må indrømme at jeg bare opretter en profil på en maskine jeg har til opgaven. Åbner så mit outlook med den profil jeg opretter for den fratrådte bruger, og eksporterer så brugerens data manuelt.

Det er nu heller ikke noget der tager lang tid at gøre på den måde!

/Lasse
Avatar billede the-dif Nybegynder
23. februar 2007 - 08:03 #3
Manuelt er det ingen problem, men jeg vil jo gerne ha det gjort automatisk... Og der må da være en mere eller mindre enkel måde at gøre det på automatisk...